livebox probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Victor V

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2005
Ik kan het internet-signaal niet doorgeven aan sitecom-router. Ik heb gehoord dat ik de dhcp moet uitzetten en dat ik de kabel niet op de WAN maar op een van de LAN aansluitingen moet klikken. Is dit zo?

wat wil je precies bereiken. is misschien handig om even te vermelden :)

ik wil het internet-signaal draadloos doorgeven via de sitecom-router

ah kijk :)

Hetgeen wat je gehoord hebt over dhcp zal ik je even uitleggen.

Je livebox is een router. internet komt binnen, wordt verdeelt naar de computers die erachter hangen. De livebox heeft een eigen DHCP server ingebakken.

Je wilt je router enkel als access point gebruiken.
Wat je dus moet doen is:
1) ipadres van je sitecom aanpassen zodat het in dezelfde range zit als je livebox/thuisnetwerk)
2) inderdaad de DHCP server in de sitecom uitschakelen (anders heb je 2 dhcp servers op je netwerk)
3) de kabel die van je livebox naar je thuisnetwerk (pc) gaat, naar de lan poort van je sitecom verbinden

Op de bovenstaande manier is je sitecom niet meer dan een simpele switch die het internet verkeer van je livebox doorgeeft aan de overige pc's in je netwerk

kan iemand mij uitleggen hoe ik exact een sitecom router moet configuren want ik begrijp niet hoe ik de dhcp server moet uitzetten?

als je me het type nummer van die router kan geven wil ik wel even zoeken

sorry, het is gelukt. Kon gewoon via een dropdownmenu de dhcp-server uitzetten. Daarna was er draadloos internet. BEDANKT!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan