livebox + router.

Status
Niet open voor verdere reacties.

killer555

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2006
ik heb een livebox (wanadoo) met via een ethernet kabel daar een draadloze router achter.

werkt opzich wel goed maar de verbinding valt best wel vaak weg.

dan krijg je in de exployer zo'n melding van kan server niet vinden....

als ik dan probeer de verbinding te herstellen lukt dat niet ook niet als ik het met ipconfig /renew doet. dan krijg ik een melding dat de draadloze netwerk niet beschikbaar is. net of hij een soort van time outs heeft.

ook wil die nog wel eens zeggen zoiets als dns server verlopen.

wat kan ik aan deze problemen doen. ik wilde om te beginnen de router op een ander kanaal zetten om de signaal sterkte te verbeteren. maar als ik de router benader krijg ik het scherm van de livebox. waar je voor de rest niks kan doen dat komt omdat ik ooit iets heb ingestelt met dhcp omdat hij niet wist welke hij moest kieze (livebox of router)

nu heb ik zo'n originele draadloze module bij de livebox bestelt wat raden jullie aan alleen de pc module gebruiken en verder gaan met deze router of de router er van af halen en alleen de livebox gebruiken.

het gaat om een; Belkin wrilles G-router zie zo snel ff geen nummer staan.:o

Ok, als je het volgende doet:

Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig
en je klopt het adres van de getoonde standaardgateway in in je browser, bijv. http://192.168.1.1, kom je dan bij de livebox uit?

Indien ja, dan is volgens mij het 1 van de volgende zaken aan de hand:
1. Je hebt geen Draadloze router maar een Draadloos Access point
2. Een Draadloze router die in bridging mode staat.

In beide gevallen is het tussenliggende apparaat 'transparant', vandaar dat je dan bij het inkloppen van het ip-adres van de standaardgateway in je browser bij de Livebox terechtkomt ipv. bij de router/access point configuratie.

Die het dan zo:
Koppel de router/access point af van de Adsl modem.
Maak een bedrade verbinding met de router/access point
Start het hopelijk bijgeleverde configuratiehulpprogramma om je router/access point opnieuw in te richten, voor wat betreft kanaalnummer etc.

Mocht dat niet lukken, zet de router/access point dan terug naar fabriekswaarden m.b.v. een reset, waarvan je de manier waarop hopelijk in handleiding ervan vinden kunt. Probeer het daarna opnieuw.

Tijs.

thnks voor je reactie ga ff proberen met los gekoppelde router livebox en router heb ik al een keer terrug gezet in fabrieks instellingen maar dan kiest ie als standaard kanaal, kanaal 11 maar daar wil ik vanaf omdat dat het zelfde kanaal als de magnetron is.

maar bedankt k ga ff kijke.

ik heb t geprobeerd maar kom niet op mijn router als hij los is gekoppeld krijg ik de melding geen netwerkadress verkrijgbaar ofzoiets. nu heb ik zo'n stetje met draadloze module voor mijn livebox binnen gekregen. wat raden julllie aan om te doen de router functie van de livebox activeren en de router die er achter staat weghalen of de router zolaten en ff resetten en dan als nog gebruiken?

Laatst bewerkt:
Als de Draadloze module van de Livebox ook minstens WPA encryptie ondersteunt zou ik kiezen voor het weghalen van de router. Natuurlijk pas wegdoen zodra je het werkend hebt zonder! :)

Dat scheelt energie, én er is dan maar 1 apparaat meer waar je service op moet hebben.

Tijs.

oke thnks

he maar het schijnt dat ik een hele snelle router zou moeten hebben ik heb internet bij wanadoo(orange) inmiddels 24mbit kan die livebox dat wel standaard aan? (lijkt me wel logisch maar de verbinding knipeter heel de tijd tussen de 11 24 en 54 mbps wat ken ik daar aan doen?

Zet in de configuratie van je router & in de configuratie van je draadloze netwerkkaart de zaak op een ander zend&ontvang-kanaal. Kies iets dat niet standaard is voor de anderen in je buurt, dus bijv. kanaal 6.

Denk er ook aan dat WPA/WEP etc. encryptie ook voor 'vertraging' zorgt...

Evt. ook de maximale linkspeed in de configuratie van je draadloze netwerkkaart zo laag zetten als (een klein beetje méér dan) je Internet-verbinding aankan. Dan switcht je draadloze verbinding minder van snelheid (is dan 'stabieler', zeg maar).

Tijs.

ok ik snap het ongeveer maar moet ik nou de snelheid net ietsjes lager dan mijn officele verbinding of net ietsjes hoger?

en helpt het om een vast IP in te stellen, denkje?

ok ik snap het ongeveer maar moet ik nou de snelheid net ietsjes lager dan mijn officele verbinding of net ietsjes hoger?

en helpt het om een vast IP in te stellen, denkje?

Net ietsje hoger dan je officiele verbinding: Per slot van rekening heb je nog te maken met overhead van de encryptie.

Het instellen van een vast ip-adres levert je qua snelheid niets op. Per slot van rekening houdt je computer hetzelfde ip-adres zolang je hem aan laat staan. Het zo nu en dan vernieuwen van de 'leen-periode' van het ip-adres is niet een grote belasting van je (draadloze) netwerk.

Tijs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan