Livebox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjoedzj

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 okt 2005
He Mensen,
Ik wil een wanadoo-abonnement gaan afsluiten met een Livebox. Ik wil het gaan delen met een aantal huisgenoten, ik vroeg me alleen af wat voor aansluitingen er op zo'n ding zitten.
Stel ik neem geen draadloze Livebox, moet ik dan een router gebruiken of zijn er meerdere aansluitingen.
En stel ik neem een draadloze, is er dan ook een mogelijkheid om mijn eigen computer gewoon met draden aan te sluiten of moet ik dan ook zo'n draadloze netwerkkaart?...

Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen

Groetzj van Sjoedzj

Je zal naar mijn weten een router moeten gebruiken..

En er zijn draadloze routers die ook gewone ingangen hebben.. meestal zijn het dan 4 gewone ingangen..

Je kunt 2 pc's in de Livebox steken.
Draadloos kun je er nog x aan toevoegen.

Geplaatst door Sjoedzj
He Mensen,
Ik wil een wanadoo-abonnement gaan afsluiten met een Livebox. Ik wil het gaan delen met een aantal huisgenoten, ik vroeg me alleen af wat voor aansluitingen er op zo'n ding zitten.
Stel ik neem geen draadloze Livebox, moet ik dan een router gebruiken of zijn er meerdere aansluitingen.
En stel ik neem een draadloze, is er dan ook een mogelijkheid om mijn eigen computer gewoon met draden aan te sluiten of moet ik dan ook zo'n draadloze netwerkkaart?...

Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen

Groetzj van Sjoedzj

De livebox is ook een router dus je moet nog een router erachter zetten.Qua configuratie is de Livebox een aparte eend in de bijt en niet direct het "fijnste" apparaat om mee te werken,dus denk er goed over na.

Verder zul je zul je wel iets meer informatie moeten geven als het gaat om je huisgenoten.Kun je makkelijk met netwerkkabels werken,wat willen ze gaan doen etc.
Onthou verder ook dat jij verantwoordelijk bent als degene die de oevreenkomst aangaat !

De live box....de rode aansluiting is de eerste aansluiting op de live box en van daaruit moet een cross kabel naar de eerste computer.
Vanaf dat moment ga je de live box configureren en is de tweede aansluiting (geel) ook active.
Aan de tweede aansluiting kun je een switch hangen, geen router want dat is de live box al.
Wil je draadloos dan zou ik toch de ingebouwde aansluiting van de livebox gebruiken, deze is er speciaal voor gemaakt.
Let goed op hoe je het allemaal moet aansluiten de livecox is namelijk anders dan een gewoon modem, maar is heel goed te doen.
Er zit een duidelijke handleiding bij, zelfs met plaatjes.

edit/ terwijl ik dit aan het typen was zijn er al meerdere reacties gekomen, sorry als er nu iets dubbel staat./einde edit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan