liveupdate indringingsdetectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

luden

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2001
Berichten
613
Ik heb NIS 2004. Bij opties van internet security bij liveupdate staat "controleren op udates van indringingsdetectie" niet aangevinkt. Als ik dit aanvink-ok druk en afsluit staat het niet meer aan als ik opties terug open. Ik heb dit nog van anderen gehoord. Heeft iemand hier een verklaring en/of oplossing voor?

greetz
 
ff vergeten te zeggen dat de indringingsdetectie zelf wel degelijk opstaat. hier is er dus geen probleem het is alleen bij de liveupdate
 
misschien nog even vermelden dat ik gisteren een handmatige liveupdate heb gedaan en sindsdien staat het niet meer aangevinkt denk ik. Staat het bij jullie nog aangevinkt?
 
Wie wil er even kijken of het bij hen nog aangevinkt staat?
 
Mercikes voor de reaktie. Maar ik heb niet het probleem dat in de link staat. Mijn indringingsdetectie staat wel degelijk aan, maar bij opties-liveupdate kan ik het niet aanvinken.
groetjes
 
Dus als je Live-update doet, en dan op next klikt, dan zie je vervolgens een aantal programma-onderdelen (met die kruisje ervoor) en dan aanvinken? Daar moet je helemaal niet aankomen! In mijn beleving moet je helemaal nergens op klikken alleen maar next en na de update op voltooien. Plaats anders eens screenshotje.

(dat zal wel niet lukken qua screenshotje omdat je dat schermpje alleen maar ziet als er wat te updaten valt)
 
Laatst bewerkt:
nee ik bedoel bij NIS naar opties gaan en daar liveupdate kiezen. Daar staat ne regel tussen van indringingsdetectie en die krijg ik niet meer aangevinkt.
 
Luden, je hebt helemaal gelijk, staat dus bij mij ook niet aangevinkt. Heb ook even geklikt op de Indringingsdetectie zelf, bij Configureren, daar staat alles aangevinkt. Ik neem dat het goed is, ik laat het maar zo, heb nooit problemen daarmee gehad.

attachment.php
 

Bijlagen

  • untitled - 1.jpg
    untitled - 1.jpg
    20,2 KB · Weergaven: 191
Ben nou toch ook wel nieuwsgierig (geworden) hoe het bij anderen staat, ik zal straks nog met iemand bellen die ook de NIS (2005) draait. :)
 
ja ik heb het misschien nogal verwarrend uitgelegd. had misschien ook beter ineens een schermafdrukje geplaatst zoals u zo netjes gedaan hebt!
merci voor de moeite en misschien kunnen we hier nog van andere mensen horen of het bij hun ook zo is en hoe het komt.:thumb:
 
Hoi Luden, heb die persoon gebeld die toevallig gisteren de boel opnieuw had geinstalleerd, inclusief de NIS 2005 en idd stond daar de bedoelde optie aangevinkt. Ondertussen het bijbehorende boekwerk opgeslagen maar daarin staat dit tabblad niet eens echt beschreven, voor zover ik dat heb kunnen ontdekken. Ik heb alles op aanbevolen en automatisch (Live-Update) staan maar dat die optie net niet is aangevinkt, tja...hopelijk komen er nog meer reacties. Die persoon (pc-maatje) zei ook nog dat ik vermoedelijk ooit een schermpje heb weggeklikt waardoor die optie niet meer in aangevinkt, ook is het een programma-update en betreffen het géén definities of zo. Afijn, ff afwachten maar of iemand wat meer info over deze kwestie kan geven. Saldos (Symantec-expert) misschien? Ik laat het even uitgevinkt, de boel draait net zo lekker en heb bovendien een router, een extra vuurmuurtje.

Voor diegene die het ook even wil nakijken: open de NIS, klik op de knop Opties (naast Live-Update), kies Norton Internet Security en vervolgens het tabblad Live-Update, aldaar is te zien, onder controleren op updates van: of de Indringingsdetectie aan - of uitgevinkt is, zie plaatje. Laat het weten. :)
 
Dag Luden en Gezina,
Ik heb het even gechekt bijmezelf en bij mij staat hij ook uit.
Ik kan hem wel eenvinken, maar als ik dan even later naar opties ga, dan staat hij weer uitgevinkt.
Ik heb op het internet gezocht naar hetzelfde probleem en kon niemand vinden met een oplossing daarvoor.
Daarom raad ik je aan om soms toch handmatig liveupdate uit te voeren voor alle zekerheid zodat je zeker weet dat je alle updates hebt.
 
Ha Saldos, ook nog wakker! Ik heb inderdaad heel Google/Symantec ondersteboven gehaald en niks relevants hierover kunnen vinden. Vanavond kwam er automatisch een firewall-update binnen. En verder mep ik regelmatig op de live-update-knop dus ik denk dat het uiteindelijk wel goed zit. Mogelijk door het feit dat bij mij in ieder geval alles op automatisch staat dat sommige opties niet aangevinkt hoeven worden, zomaar een gedachtenkronkeltje mijnerzijds. Bedankt voor je reactie. :thumb:
 
Saldos en Gezina bedankt om mee te zoeken! Het blijkt wel dat het bij iedereen zo is. Dus ik veronderstel dat er geen probleem is en inderdaad best regelmatig manueel op de live-update knop drukken zeker!
Wat denken jullie zullen we de vraag als opgelost beschouwen of laten we het nog even openstaan?
greetz
 
Ik denk dat meerdere dit 'euvel' hebben, ik maak me tenminste geen zorgen, vandaag nog een vette update, wel zelf op de updateknop gemept. Alleen jij (als topic-starter) hebt het voorrecht de vraag nu of later op opgelost te zetten! :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan