Ln515

Status
Niet open voor verdere reacties.

bourgonder1

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2010
Wi heeft ervaring met de homeplug van sitecom startreskit LN515 met een derde unit LN505.
Ik krijg ze niet verbonden met elkaar. alle drie op een verdeeldoos naast elkaar lukt het wel maar niet via een wandcontactdoos die 2 mtr uit elkaar liggen. Laat staan dat ik een afstand van 8 meter moet gaan overbruggen. Contact met Sitecom: zou te veel ruis op het lichtnet hebben. Ja hallo, hoe kan ik dit van te voren weten? Woon in een normale woning gelijksvloers met een 4 zekeringen groepen kast. Niets abnormaals zou ik zeggen. Heb de units ook al eens teruggebracht en nieuwe gekregen maar het probleem blijft het zelfde als boven beschreven staat. Daarbij heb ik ook gebrobeerd met de installatie software na Sitecom de units te configureren (netwerknaam geven) maar dat geeft geen resultaat. In een andere woning ook geprobeerd het resultaat eensgelijk als beschreven. Heb ik nu een KAT IN DE ZAK gekocht? Sitecom laat je gewoon in de kou staan met een antwoord van nul komma nul waarde. (helpdesk) Wie weet meer, wie heeft meer problemen met deze homeplugs van SITECOM. HELLUUUUUUUUUUP:rolleyes:

Lijkt me heel vreemd dit. Het probleem is dat dit bij homeplugs nogal lastig is. Deze zijn nogal gevoelig voor de lijnen waarop ze gebruikt worden.

Wat me opvalt is dat ze dus wel werken, maar op 2 verschillende lokaties verder van elkaar niet. Vreemd. Zorg in ieder geval via de configuratie tool dat ze allemaal op hetzelfde netwerk zitten, anders werkt het zeker niet.

Hoi Roger,
Tja, dat heb ik, via de installatie software van SITECOM (te downloaden van hun site) heb ik elke unit dezelfde netwerknaam gegeven. Per unit even scannen en dan als de computer ( visa secom software) de unit heeft gevonden het netwerk activeren. ( melding komt dan dat net wererk is ingesteld en de leds op de unity beginnen te knipperen, wacht ongeveer 10 sec.)
Dus dat lukt en als een unit een andere netwerk indificatie heeft en ze zijn aangesloten naast elkaar op de verdeeldoos dan is er geen verbinding met de andere unit. Alleen als beide dezelfde netwerknaam hebben wel. Maar ga ik dan een van de units op een wandcontactdoos 2 mtr verder zetten dan vinden ze elkaar niet. Wat ik ook probeer. Het is mijn vraag: ruis op het lichtnet "kan" oorzaak zijn, maar moet ik eerst een meetinstrument ( lees spectrum_annalyser van 10.000 euro) aanschaffen om ruis op het lichtnet te meten voor ik tot aanschaf ga?
Ik stuur je hierbij de reactie van SITECOM help desk:

Dank u voor het contact opnemen met de SITECOM Klantenservice.

Onze excuses voor het vertraagde antwoord op uw vraag.

De snelheid en verbinding van de Homeplugs is afhankelijk van de kwaliteit bekabeling en / of eventuele ruis op de electriciteitskabels in uw woning. De Homeplugs zijn echter niet defect, daar deze op een verdeeldoos wel functioneren
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en dat deze aanwijzingen of informatie uw probleem opgelost hebben.

Dus...daar ben ik mee bedankt.

Vriendelijke groet,

Willem.

De homeplugs zijn relatief nieuw en nog niet volledig uitontwikkeld. Je kunt van sitecom natuurlijk niet verwachten dat ze bij iedereen thuis het lichtnet gaan doormeten. Zoals ze terecht zeggen, de homeplugs werken. Ik vindt overigens wel dat de informatie over de beperkingen van deze producten duidelijker vermeld mag worden.

Terug naar je probleem.
Wat vaak ook een probleem is bij deze sets is als de pluggen op verschillende stroomgroepen zitten. Controleer dit eens.

;) Hallo RogerS

Bedankt voor je berichtje en je tip.
Tja het probleem is dat ook ik dat uitgeprobeerd heb, 2 mrt verder op een wandcontactdoos in de huiskamer op de zelfde groep werkt het al niet meer. Dus...daar ligt het niet aan. Dan dat als zoals jij het vermeld dat dit systeem nog niet geheel is ontwikkeld is had het niet in de verkoop moeten zijn. Zeker niet voor zulks een aanschaf van de prijs en met zo een slechte handleiding en helpdesk van SITECOM. Trouwens zou jij een medicijn tot je nemen dat nog niet volledig is ontwikkeld cq getest?
Nee, al met al ik krijg deze dingen op mijn lichtnet en ook op het lichtnet van een collega van mij niet tot nauwelijks aan de praat. En ik heb al twee nieuwe sets geprobeerd volledig nieuw en uit de verpakking daar ik bij reclamatie waar ik de sets gekocht heb er gewoon nieuwe werden meegegeven. Het resultaat blijft het zelfde.
Goed dat wat SITECOM betreft. Heb vandaag een leen set gekregen 4 units van SWEEX
De powerline 85. Alle vier de units werken perfect, zelfs in het tuinhuis op 20 meter afstand van de contactdoos waar het signaal het net ingaat. Het zijn geen 200mbps maar 85 mb...
Tja, of dat de oorzaak is. Ik merk opmoment er niet veel van, tenminsten als er niet te veel over 3 computers video gestreamd wordt van mijn internet verbinding. 20 MB

Groet, Willem.;);)

Laatst bewerkt:
Persoonlijk heb ik geen ervaring met de homeplugs van sitecom. Wel met andere merken. Deze werken eigenlijk allemaal zonder problemen. Ook op grotere afstanden.

En als het is zoals je zegt, zou ik de sitecom terug brengen naar de winkel.

Oké, dat zal ook zeker gaan gebeuren dat die retour gaan naar de winkel cq SITECOM.
De Sweex werken perfect alhoewel het raar is daar de install software praktisch hetzelfde is als van sitecom. Maar och, ben tevree met deze oplossing ondanks dat er veel tijd en frustratie mee gemoeid was om iets aan het werken te krijgen waarvan je eigelijk mag verwachten dat het volgens de zeer beknopte beschrijving van Sitecom simpel is.
Bedankt voor het meedenken.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan