• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Loan amortization schedule

Status
Niet open voor verdere reacties.

MBodelier

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2010
Je hebt bij excel 2007 de template: Loan amortization schedule

Nu wil ik wel eens weten hoe het werkt met de cellen namen geven, vervolgens pas andere cellen aanmaken/vullen met waarden wanneer er bepaalde cellen ingevuld zijn.

Weet er iemand een stap-voor-stap-uitleg online ergens of kan dit makkelijk via hier geven? Ik heb gezocht maar kan niets duidelijks vinden.

Mvg
Mike

je kunt misschien even beginnen met de link waar dit bestandje te vinden is.

dan kan er ook gericht worden meegekeken.

je kunt misschien even beginnen met de link waar dit bestandje te vinden is. dan kan er ook gericht worden meegekeken.
Oeldere,

Bij dit bericht en even ingevuld. Snap het probleem dus niet.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Rob,

bedankt voor het bestandje. ;)

nu even de gerichte vragen van mike afwachten.

Bekijk bijlage Lening voorbeeld.xlsx

Hierbij de gerichte vragen dan! ;)

Het is zozeer niet het probleem dat ik niet snap hoe dat ene bestandje werkt, echter wil ik zelf een soortgelijk iets maken alleen voor andere leningsoorten.
Wanneer ik dan de formule ALS(Values_Entered;1;””) wil gebruiken, natuurlijk niet perse met de benaming Values_Entered, dan krijg ik als uitkomst #WAARDE!.
Ik snap dus niet precies de werking van de gebruikte formule.

Ik wil een paar cellen invullen, wanneer deze ingevuld zijn pakt ie pas een waarde, zoals het termijn nummer en zet ie het door naar het aantal vastgestelde termijn.
Dat ie maar het aantal termijnen aanmaakt is met een voorwaardelijke opmaak, die snap ik ook wel.
Alleen waarom geeft ie bij mij #WAARDE! aan en niet 1 wanneer ik de cellen met waarden vul?

Ik hoop dat dit een duidelijker gestelde vraag is?

Mvg,

Mike

Wanneer ik dan de formule ALS(Values_Entered;1;””) wil gebruiken, natuurlijk niet perse met de benaming Values_Entered, dan krijg ik als uitkomst #WAARDE!. Ik snap dus niet precies de werking van de gebruikte formule.
Mike,

Hier wordt gewerkt met gedefinieerde namen. Misschien kun je in je voorbeeld handmatig invullen wat je wilt en daarin iets meer verduidelijking geven.

Voor benoemde bereiken: druk Ctrl+F3 en je hebt een (aanpasbare) lijst van namen in werkbladen/het hele bestand.

Voor benoemde bereiken: druk Ctrl+F3 en je hebt een (aanpasbare) lijst van namen in werkbladen/het hele bestand.
Wigi,

Geldt niet voor 2010: openen verschijnt.

2010: formules - gedefinieerde namen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan