Locaal D Schijf verdwenen na herinstallatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

imation122

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2010
Beste mensen,

Ben niet zo heel slim geweest.....
Ik wou mijn laptop opnieuw installeren om weer een schone pc te hebben.
Ik had het al eens vaker gedaan, dus dee het te snel, nu heb ik in plaats van formatteren van de d schijf heb ik hem verwijderd, logische verschijnels is dat ik hem nu kwijt ben, weet iemand een oplossing hoe ik hem terug kan vinden,
met google ben ik niet ver gekomen.
Mvg

ja maar ik had 2 aparte schijven in mijn laptop, 2 van 135 gb. nu heb ik alleen c van 135 gb.
gr

Hoi !

Na het opstarten vanaf de @Windows installatie-CD/DVD wordt de verwijderde partitie weergegeven als: "Niet-toegewezen ruimte".

Evt. kun je dan direct een partitie aanmaken of later via schijfbeheer in @Windows.

Greetz,

Harry.

Als ik een partitie maak dan heb ik mijn d schijf toch niet terug, heb dan alleen mij c schijf opgedeeld in 2 delen.
gr

Laatst bewerkt door een moderator:
Staat er naast C nog een andere ruimte? Die zal je handmatig een letter moeten geven.

sorry ik begrijp het niet helemaal

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi !

De partitie maak je niet op de D;, maar van de "niet toegewezen ruimte" !

Greetz,

Harry.

@Imation122:Welkom op Helpmij.nl

Ik heb wat quote's van je verwijderd.
Bij een direkte reactie gebruik dan de knop:reageer op vraag.

Succes met het oplossen van je probleem.

Laatst bewerkt:
ja maar ik had 2 aparte schijven in mijn laptop, 2 van 135 gb. nu heb ik alleen c van 135 gb.
gr
Als je,net als Harry Snor zegt, de niet toegewezen ruimte als nieuwe partitie maakt dan krijg je vanzelf je D: terug. (zonder data weliswaar)
Dat wordt in de verkenner als 2 schijven weergegeven terwijl het in feite 2 partities zijn.
Succes.

gr

Als ik een partitie maak dan heb ik mijn d schijf toch niet terug, heb dan alleen mij c schijf opgedeeld in 2 delen.
gr

Lezen jongens, de TS praat over twee HDD's.

Kijk eens bij schijfbeheer of je de tweede schijf kunt vinden. Staat hij daar dan kun je hem weer toewijzen, niet formatteren.

Laatst bewerkt:
Er zijn,naar mijn weten, niet veel laptops met 2 HDD's ik denk dat TS de partities verward met aparte fysieke harde schijven.
Zelf heb ik 2 schijven in m'n desktop die bij de installitie ook daadwerkelijk als 2 fysieke schijven worden weergegeven en dan is er geen sprake van eentje verwijderen,je moet gewoon kiezen op welke van de 2 fysieke schijven je wilt installeren, in tegenstelling tot dat je maar 1 gepartitioneerde schijf hebt. (daar krijg je n.l. de optie om partities,in dit geval D: te verwijderen)

Laatst bewerkt:
In jouw geval moet je de C: partitie verkleinen bij schijfbeheer (je hebt geen "niet toegewezen ruimte" meer) en van de vrijgekomen ruimte een nieuwe partitie maken.

Kun je de image niet beter plaatsen zonder dat pop-up venster ervoor?,want zo is het niet echt duidelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan