Local Intranet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Önder

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2004
Hallo, ik had een vraagje. Ik vroeg me af of je een lokaal intranet verbinding kon aanleggen met computers zonder een directe lijn. Dus gewoon een soort in-directe link.

Wireless? Je vraag is niet echt duidelijk, kun je e.e.a. verhelderen?

Nee met draad. Bijvoorbeeld, Ik zit hier en een vriend van mij zit thuis. Ik wil met hem een directe verbinding zonder dat ik eerst naar mijn provider hoef te linken. Een soort Lokale Intranet. Is dat mogelijk?

Als hij dichtbij woont wel, draadje spannen, klaar. Woont hij ver weg dan heb je een probleem. Dan zul je toch via Internet e.e.a. moeten doen.

Nee echt er bestaat een mogelijkheid. Maar ik weet niet hoe. Weet er dan niemand hoe?

Bedoel je een VPN (virtual private network) ?

Iemand zij duidelijk lokaal intranet. Maar over die type netwerk zal ik eens wat gaan vragen.

Neem niet aan dat het intranet is geweest,want dat is een netwerk gebaseerd op de internet-technologie.alleen dan voor 1 onderneming.VPN lijkt me idd eerder aan de orde.

Oke het is VPN! Jammer dat hij het later zegt. Kan iemand mij uitleggen hoe ik zo;n netwerk moet aanleggen? Goede uitleg please.

Ook VPN werkt via internet. Beide PC's hebben verbinding met internet. Een PC is een VPN server, de andere logt in via een VPN client op de server.

Wellicht vind je Hiertussen genoeg informatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan