locale websites

Status
Niet open voor verdere reacties.

micturion

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2000
Hoe stel ik het DNS management in dat locale websites op de interne webserver staan?
voorbleed:
www.site.com -> 192.168.1.2 (webserver)

Normaal maak ik een host file aan op een werkstation, maar het lijkt me dat dat ook gewoon op de Windows 2003 server kan.

Alvast dank,
P.

Gewoon een nieuw domein ('site.com') aanmaken in je DNS server, en daar de entries maken zoals je al voorstelde.

Alleen wel ervoor zorgen dat op de werkstations de lokale DNS server als eerste danwel als enige wordt geraadpleegd (kijk dit na in de DHCP server op je netwerk), maar waarschijnlijk zal dat al wel zo ingesteld staan.

Tijs.

Ah Ok.
Ik heb bij Forward Lookup Zones: site.com toegevoegd.
Daaronder 'www' en 'blank' verwezen naar de webserver.
Moet ik nog iets bij Reverse lookup zones invulled.

Het 2e ga ik maar vanuit. :)

Voor jouw doel is het niet (direct) nodig om Reverse Lookup Zones in te stellen. Het wordt nl. normaal gesproken alleen door SMTP-servers gebruikt voor verificatie van degene die verbindt met de SMTP-server.

Testen of het al geregeld was:

Start -> Uitvoeren -> cmd /k nslookup
set type=ptr
[type nu het ip-adres van www.site.com, en druk op Enter]
exit

Kwam daar een fatsoenlijk antwoord op, dan hoef je verder geen Reverse lookup-zones in te stellen, want dan was dat al geregeld.

Krijg je een melding in de sfeer van "can't find 70.70.70.213.in-addr.arpa.: Non-existent domain", dan was Reverse DNS nog niet geregeld voor dat ip-adres.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan