Localhost bekijken met Netscape

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter vazed

Meubilair
Lid geworden
8 sep 2000
Easyphp met sql werkt wel.
Maar de localhost toont mijn pagina's in Internet Explorer.
Probleem is dat mijn IE sloom is en 20 seconden wacht met verder gaan.
Hoe kan ik er voor zorgen dat de pagina in Netscape getoond wordt.

Instellen NS als standaard browser kan wel, de pagina komt ook tevoorschijn, maar toont niks en ik krijg een foutmelding.

:cool:

De PHP parser parsed PHP codes en geeft HTML output, in welke browser je deze PHP codes opvraagt heeft er niets mee te maken :)
Welke foutmelding krijg je btw ?
En krijg je deze melding ook als je bijv. Helpmij.nl in Netscape opvraagt ? (Dit is tenslotte ook PHP :))

Het gaat niet over internet pagina's.
Maar eigen php pagina's lokaal.

Het probleem is als ik Easyphp opstart, en dus mijn eigen php pagina's op mijn comp wil bekijken, dit resulteert in het opstarten van IE.
De pagina's zijn dan te zien.
Maar ik wens ze te zien in Netscape.

Dus gewoon lokaal na opstarten Apache.

Kan je niet gewoon EasyPHP (jegh) opstarten en dan met NS naar localhost of 127.0.0.1 gaan ?

Peter,

Wanneer EasyPHP opgestart is, dan kun je op het icoontje rechtsonder van het beeldscherm een rechtsklik geven en vervolgens op de optie 'Local Web' van het snelmenu te klikken, NS wordt dan opgestart en je werkt dan nu lokaal. (of was je ook al op deze manier te werk gegaan, maar dat toch IE wordt opgestart i.p.v. NS?)

Bij mij werkt dit althans zo, dus het wordt gebruikt gemaakt van NS en niet IE.

Probeer anders EasyPHP opnieuw te installeren.

Dennis.

Installatie al opnieuw gedaan.
Via E icoontje kan ik phpmyadmin opstarten, mits ik met IE werk.
Maar het adres in NS plakken geeft een foutmelding.

Met NS als standaardbrowser krijg ik bij aanklikken phpmyadmin ook een melding dat het niet gevonden kan worden.
Wel komt de index.php te voorschijn van de www map bij aanklikken Local Web.

Waar moet ik de my.cnf file plaatsen, volgens info in de root, maar in de C:\ root of de E root?

Na de installatie wordt er een Hoofd-directory, "EasyPHP" geheten, met de daarbij behorende sub-directories aangemaakt.

Eén van die sub-directories heet "www", en in deze sub-directory moet je je bestanden plaatsen.

Het volledige pad, dat naar je bestanden toe leidt, zou er dus zo moeten uitzien:

x:\..enzovoort\EasyPHP\www

Daarbij staat de x voor je driveletter en ..enzovoort kan ik niet weten, maar jij wel natuurlijk. Ik weet immers niet in welke directory je EasyPHP geïnstalleerd hebt.

Je kunt nu via 'Local web' je bestanden met NS benaderen.

Zelf maak ik geen gebruik van de Info wat bij Info.php staat. Ik sla dit over, het is trouwens ook zo onduidelijk wat daar allemaal beschreven wordt. Evenmin maak ik gebruik van het bestand my.cnf.

Ik ben zelf niet zo intensief bezig met EasyPHP, maar gaf mij ruimschoots de voldoening dat ik mijn php-scriptjes tenminste lokaal kan testen en bovendien veel sneller werkt dan als het extern gehost wordt.

Dennis.

Het werkt.

Gewijzigd:
home en phpmyadmin in www gezet
index.php van home aangepast: de root naar apache
apache-root naar www en phpmyadmin aangepast in httpd.conf

In www zitten nu de eigen pagina's en ook home en phpmyadmin.

Easy php start ik normaal op.
Nu, door localhost in te tikken in Netscape, kom ik in mijn indexpagina met daarin ook phpmyadmin.

Bedankt voor de info en het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan