Localhost bij Wamp, alleen It Works

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bakelsevv

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2007
Hallo,

Misschien niet echt een programmeer vraag, maar wel iets wat met PHP te maken heeft. Ik heb zojuist WAMP geinstalleerd, maar nu heb ik er een probleem mee, als je de Localhost opent hoor je een soort van menu te krijgen. Maar ik krijg alleen It Works. Weet iemand hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Alvast bedankt,
Bakelsevv

ps. ik gebruik Windows Vista

heb je all een site in de map www gezet?:o

Ps. Dit moest bij programma's en dan ergens daar(al sik me niet vergis)

Hallo,

Misschien niet echt een programmeer vraag, maar wel iets wat met PHP te maken heeft. Ik heb zojuist WAMP geinstalleerd, maar nu heb ik er een probleem mee, als je de Localhost opent hoor je een soort van menu te krijgen. Maar ik krijg alleen It Works. Weet iemand hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Alvast bedankt,
Bakelsevv

ps. ik gebruik Windows Vista

Dat is het bestand index.php in de map 'wwwroot' of 'root' of 'htdocs'. Daarin staat alleen echo 'It Works'; en betekent dat de server goed werkt.

Dat is het bestand index.php in de map 'wwwroot' of 'root' of 'htdocs'. Daarin staat alleen echo 'It Works'; en betekent dat de server goed werkt.

Maar als het goed is moet je toch een soort van menu enzo te zien krijgen? Ik kan op google niet vinden hoe ik daar dan moet komen.. De meeste zeggen dat je gewoon naar je localhost moet gaan, maar daat staat alleen It Works!

Waarom wil je een menu zien?

Waarom wil je een menu zien?

Nou op een ander forum las ik dat je dit te zien moet krijgen:

image_accueil_wamp.gif

Ik denk een soort control panel, net als bij Xampp. http://localhost/wamp misschien? Is slechts een gokje.
Echter, ik denk dat het prima is wanneer je de index.php te zien krijgt met 'it works'. Zoek hem maar eens op, maak er nieuwe mapjes in aan en bijvoorbeeld een test.html met erin "Hoi, test" of zoiets, die je kunt bereiken via http://localhost/test.html.

Weet je zeker dat je de laatste versie draait? Ik draai WampServer Version 2.0 en krijg bij localhost netjes het menu dat ook in je geposte afbeelding staat.

Weet je zeker dat je de laatste versie draait? Ik draai WampServer Version 2.0 en krijg bij localhost netjes het menu dat ook in je geposte afbeelding staat.

Ja ik heb 2.0, daarom vind ik dat zo raar.. Maar ik werk met dreamweaver dus ik doe via FTP meteen op de site uploaden.. Dat werkt ook =)

probeer anders de volgende index.php in je www directory te kopiëren.
deze staat er namelijk bij mij in.

ik heb m in een zipje gepropt en als bijlage meegeleverd

EDIT: ik weet niet of het werkt maar proberen kan geen kwaad, maak wél eerst een backup van je huidige index.php

Bijlagen

Laatst bewerkt:
probeer anders de volgende index.php in je www directory te kopiëren.
deze staat er namelijk bij mij in.

ik heb m in een zipje gepropt en als bijlage meegeleverd

EDIT: ik weet niet of het werkt maar proberen kan geen kwaad, maak wél eerst een backup van je huidige index.php

ik denk dat de php index file niet het probleem is eerlijk gezegd, want als ik localhost open krijg ik gewoon It Works, maar als ik die index file open met Firefox krijg ik eigenlijk de pagina die ik wil krijgen, maar dan doet de php het gewoon niet! dus de php staat gewoon op de toonbare pagina.

Even een domme vraag tussendoor, maar je hebt wel de index.php (via de zip van tiran818) in de map geplaatst waar ook je www map is?
Standaard is dat C:\wamp\www

ik denk dat de php index file niet het probleem is eerlijk gezegd, want als ik localhost open krijg ik gewoon It Works, maar als ik die index file open met Firefox krijg ik eigenlijk de pagina die ik wil krijgen, maar dan doet de php het gewoon niet! dus de php staat gewoon op de toonbare pagina.

hier zegt hij dat de index file waarschijnlijk al goed is aangezien het in FireFox wel het menu geeft.

ik zou trouwens gewoon Wamp opnieuw installeren.
even een backupje van je sites en dan proberen te repareren of opnieuw te installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan