Localhost werkt maar IP niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

samoerie

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2011
Hallo, ik ben Samer.

Ik heb een XAMPP server op mijn PC nu laten draaien en de laatste 2 dagen werkte hij gewoon zowel op Localhost al op mijn IP. Maar nu opeens niet meer! localhost werkt wel maar als ik / andere mensen naar mijn IP gaan dan werkt hij niet, vroeger wel.

Hoe los ik dit op?

Is het IP-adres niet veranderd? Dat gebeurt soms wel eens.

Hallo,

Doe toch maar eens in cd ipconfig en kijk daar of je IP niet veranderd is of geef je het lokale IP aan je vrienden??

Hij is echt niet veranderd als ik kijk op watismijnip.nl .... Ik run namelijk een site op mijn computer (XAMPP) het Lokale IP werkt ook niet..

Dan is wellicht je locale ip veranderd, kijk eens in de instellingen van de router. Als je een server op je PC hebt is het een goed idee om je PC een vast locaal IP adres toe te wijzen (aangenomen dat dit kan met je router).

Oow, woops lokale IP werkt wel XD maar die kan ik niet aan iedereen geven, die werkt volgens mij alleen hier in de omgeving ofzo, dus moet mijn gewone IP adres...

Laatst bewerkt:
Dan moet je je router zo instellen dat verkeer dat binnenkomt op poort 80 (even aangenomen dat je geen instellingen veranderd hebt) doorgestuurd wordt naar het locale ip adres van je PC.

Tsja, dat kan ik je ook niet 123 vertellen, maar het moet wel in de handleiding staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan