localhost werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ger602003

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 dec 2005
Ik heb software geinstalleerd die aspx-bestanden geb ruikt. Voor hiervan gebruik te maken heb ik IIS geinstalleerd. Echter als ik een pagina wil omstarten kan het systeem de localhost niet vinden. Bovendien als ik een overzicht wil hebben van de COM+ Applications in de component services krijg ik een melding dat errorcode 80080005 Server execution failied.
Wat moet ik doen?
MSSQL server is geinstalleerd en werkt.

krijg je wel reactie als je vanuit cd commandprompt "ping localhost"
doet?
zo nee, doe dan de opdracht "ping 127.0.0.1" en kijk of je daar reactie op krijgt. (oh jah, Timeout vind ik geen reactie :))

Krijg je op de eerste wel een reactie dan is er wat mis met je IIS installatie, installeer die dan opnieuw (probeer eventueel eerst de 2e foutmelding op te lossen(zie onder), kan zijn dat door het heel veel opstarten van COM objecten je de foutmelding krijgt en dat IIS dan niet correct start.)

krijg je op Localhost geen reactie en op 127.0.0.1 wel dan moet je even je HOSTS bestand aanpassen, (C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\HOSTS) zet daar de regel "localhost 127.0.0.1 " in

voor de tweede fout staat in dit kb artikel een workaround
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;870655

PING melding

Wanneer in ping 127.0.0.1 intyp gaat alles goed en krijg ik ook een reply van 127.0.0.1. Indien ik echter naar localhost ping krijg een reply op :::1:
HOSTS is gevuld met 127.0.0.1 localhost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan