Locatie Data wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Valijn

Banned
Lid geworden
23 nov 2005
Berichten
1.823
Hoi,

Onder XP kon je de lokatie van 'Mijn documenten' eenvoudig wijzigen, door in de verkenner te rechtsklikken en onder eigenschappen een andere lokatie/schijf te kiezen. Hiermee konden tevens alle bestanden in de submappen worden verplaatst.

Hoe doe ik dat in Vista? Het kan wel per 'submap' maar - zo lijkt het - niet door de gebruikersmap in zijn geheel een andere lokatie te geven.
 
Uiteraard, dat lijkt me logisch. Dat heeft je OS nodig om te weten over welke gebruiker 'het gaat'. In windows XP kon dat ook niet.
Wat je bijvoorbeeld kan doen is, 1 submap verplaatsen en alle andere submappen daarheen kopiëren, dan heb je ook alles op een andere lokatie.
 
Hoi,

Helaas denk ik dat je niet goed weet waar het over gaat. Dus als je het antwoord niet weet, laat het 'iets' wat je aangeeft dan achterwege! :shocked:
Ik heb het niet over de accountnaam die voorkwam (-komt) onder Documents & Settings.

Ik heb het over de map 'Mijn documenten' die voor iedere account onder WinXP wordt aangemaakt.
Dit heeft in Vista als mapnaam de gebruikersnaam, waaronder de submappen als 'Documents'; 'Images'; Videos' etc.

Welnu en ik herhaal: onder XP kon je de map 'Mijn documenten' een andere lokatie geven, waardoor veel applicaties bij het openen en opslaan direct in deze (of een submap) terechtkomen.
De vraag lijkt me duidelijk:
Ik wil de map [Gebruikersnaam] op een dergelijke manier kunnen verplaatsen.
In mijn geval: de gebruikersmap wordt op de systeempartitie ondergebracht, maar er is (af fabriek zeg maar) wél een tweede partitie, n.b. met de naam 'Data' ....
 
Laatst bewerkt:
Hij functioneert toch ook nog steeds op dezelfde manier als in windows xp? je hebt een map users en daar dan meteen de mappen met de gebruikersnamen, daarin heb je dan al je submappen die je in xp vooral onder 'mijn documenten' had staan. Dus verplaats bijvoorbeeld de submap 'documents' en kopieer daarin alle andere submappen zoals gewenst. Probleem is dat in vista de functie van de oorspronkelijke mappen blijkbaar een beetje uit elkaar loopt. Is logisch dat je de map met ej eigen gebruikersnaam dus niet van locatie kunt wijzigen, doe dit zoals ik hierboven zei met een submap en daarin de submappen die je nodig hebt.
 
Vis ta,

Nogmaals ..... klepel :confused:

Probeer jou methode eens uit (als ik tenminste mag aannemen dat je onder Vista kunt werken).
Open vervolgens een (liefst niet microsoft-) applicatie en kijk welke lokatie als standaard wordt gebruikt bij openen en opslaan ......
 
Ik heb mijn methode in vista geprobeerd en het werkt zonder problemen.
Het nadeel aan windows vista is dat hij mappen hernoemt voor zichzelf maar dat dat niet daadwerkelijk gebeurt en dat het lijkt alsof jou probleem dus niet verholpen wordt.

Stel je maakt een map (laat ons zeggen 'nieuwe map') op een bepaalde partitie, stel 'G:' en je neemt als submap waarin je de andere submappen kopieert 'documents' of zoals vista die hernoemt: 'documenten'. Je wijzigt de locatie in 'G:\nieuwe map' tikt in in je adresbalk: 'G:\nieuwe map' je komt uit in een map die 'documenten' wordt genoemd door vista. Net als hij voorheen de map 'documents' hernoemde als 'documenten' ook al was dat niet te zien. doet hij dat nu met de map 'nieuwe map'. Als je opslaat in een applicatie, of in ms explorer lijkt het idd als je naar die standaardmap 'documenten' gaat alsof je nog steeds in '\users\gebruikersnaam\documents' zit, of zoals vista dat hernoemt als: '\gebruikers\gebruikersnaam\documenten', maar dat is niet zo, sla maar een bestand op en ga kijken in de locatie die je hebt aangeduid. Die wordt meteen hernoemd, maar staat wel daadwerkelijk daar.
 
Hoi,

Uiteindelijk was de vraag of ik alles wat onder de 'gebruikersnaam-map' voorkomt in één keer kan verplaatsen. En kennelijk kan dit niet volgens jou.
Ik laat de vraag nog even 'open' omdat er natuurlijk altijd nog iemand wel een mogelijkheid weet om dit te bereiken; wellicht door een aanpassing in het register o.i.d.

In elk geval bedankt.
 
als je dat nou al die mappen 1 voor 1 verplaatst heeft dat toch hetzelfde resultaat?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan