locatie download service pack 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

erbicom

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 okt 2000
Ik wilde zojuist SP 3 installeren via Automatische updates, maar hij bleef steken op een file die die niet kon vinden. De installatie werd daadoor afgebroken. Maar waar heeft Windows die 75 Mb nu geplaatst? Of moet er weer opnieuw gedownload worden? Ik kan me zo voorstellen dat het gedownloade servicepack ergens is neergezet zodat ik de installatie nog een keer kan uitvoeren. Maar waar is dat?

Hoi,

In de regel in een 'temp'-directory.
Afhankelijk van de nodige tools kan die bij een volgende start dus alweer verwijderd zijn.

Je kunt sp3 het best eerst downloaden en daarna pas installeren.
Waarom!
Microsoft geeft zélf aan, dat je bij het installeren van sp3 beter je antivirusprogramma af kunt sluiten.
Maar dat moet je dan al doen, voordat je begint met het downloaden via de 'normale' installatie van updates.
SP3 is zo'n beetje 300Mb groot, dus dat kan al even duren.
En daarna begint hij direct met installeren, wat ook een behoorlijke tijd kan duren.
En al die tijd ben je 'on-line' ..... zónder virusbescherming dus .... aldus het 'advies' van Microsoft.
Vandaar mijn advies om éérst SP3 te downloaden.
Vervolgens je internetverbinding te onderbreken en je antiviruspakket af te sluiten.
En dán de (gedownloade) update van 300Mb te installeren.

Rest nog: wáár vind je die downloadable SP3 .....

Voilá: hier

Trek je er niks van aan dat hij voor 'wizkids' zou zijn. De installatie verloopt verder hetzelfde als middels de standaard-update-procedure.

Bedankt voor de info. Tja, ondertussen natuurlijk de pc alweer opnieuw opgestart. Bestand zal wel weg zijn nu:confused:
Zal je link volgen en pakketje downloaden.

Bestand zal wel weg zijn nu

Geen nood. Ga naar verkenner en klik Deze Computer aan. In het menu Extra - Mapopties zet je Verborgen Bestanden Weergeven aan. Kijk dan of je de folder C:\WUTemp hebt. Deze bevat de tijdelijke updatebestanden. Je kunt de inhoud van deze folder eventueel wissen en het is ook geen bezwaar om de hele folder weg te halen, deze zal namelijk opnieuw gemaakt worden tijdens het update proces. Of Windows voor de tweede keer gebruik zou kunnen maken van de gedownloade bestanden hangt af van de kwaliteit van die bestanden. Het is juist een probleem dat Windows Update Agent ze voor de tweede keer gebruikt en niet opnieuw download. Daar kan je geen andere invloed op uitoefenen dan de bestanden te wissen. Heb je dus een Download die niet installeren wil en het komt door een slechte download, dan moet je dit bestand in WUTemp wissen en anders wordt die automatisch opnieuw gebruikt en niet gedownload.

Nuttige info! Ik zal vanavond kijken of dat er bij mijn pc nog in staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan