locatie IP adres/computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

prummie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 nov 2007
Ik ben absoluut geen computer-wizz laat me dat voorop stellen, dus als deze vraag dom overkomt... forgive me.
Het volgende: een aantal jaren geleden heb ik met mijn ex-partner 2 computers geleased via een bedrijf. Toen "zijn" computer eenmaal in zijn huis stond, heeft hij mij gedumpt en de computer "ondergebracht". Wilde met geen mogelijkheid zeggen waar deze was. Nu is het zo dat elke computer met een internet verbinding ook een IP adres toegewezen krijgt. Ik heb al aangifte gedaan, maar ze zeggen dat ze niks kunnen doen. Is dat IP adres nou computergebonden of hangt dat van je provider af.
En is er een (legale) manier om er achter te komen welk ip adres een computer toegewezen heeft gekregen. Op die manier kan ik er dan misschien achterkomen waar de computer zich bevindt en dit aan politie/deurwaarder doorgeven. Ze vinden deze zaak waarschijnlijk niet boeiend genoeg, maar ondertussen mag ik zijn computer afbetalen met 100 per maand, terwijl ik hier zit met een kind van 14 maanden een uitkering van 600 euri.......

De verbinding naar de buitenwereld gebeurt via een IP-adres welke door de provider wordt toegewezen.

Je zult dus niet de computer kunnen lokaliseren.

De kans is volgens mij wel aardig aanwezig dat de computer nog gewoon bij hem thuis staat.

Wellicht kun je het lease-bedrijf contacteren met dit verhaal en kijken wat zij je adviseren.

Dat heb ik ze inderdaad gevraagd. Ze verhuren o.a. computers, maar dit betekent niet dat ze er verstand van hebben (dit zeiden ze zelf).

Ik moet er gewoon achter zien te komen waar die computer zich bevindt en anders waar die gast zich bevindt, maar het moet wel legaal. Wil geen onzin, dat is de moeite niet waard. Maar ondertussen zit ik met een schuld van 2000 euro omdat we allebei getekend hebben.

Als je met een uitkering zit, kan je proberen dit via de uitkerende instantie te regelen.

Kind bij jou -> alimentatie ?

Moet ook ergens vandaan komen. Dus je hebt veel meer kans om via die wegen wat te bereiken dan een computer te vinden op internet die van jou is.

IP-adres is geen vaststaand iets en je kunt er zeker geen computer aan herkennen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan