Locatie opslaan berichten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henkie02

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Voor het downloaden van berichten uit nieuwsgroepen gebruik ik Outlook Express. Als ik de bijlagen van meedere berichten tegelijk wil binnenhalen dan die ik dat via de optie "combineren en decoderen". Je krijgt dan op een gegeven moment een scherm waar alle bestanden op staan vermeld. Je kunt dan kiezen voor de optie "alles opslaan" en dan bladeren naar de gewenste locatie en vervolgens "opslaan" aanklikken. Hinderlijk is het als steeds de directory "C:\Documents and Settings\Henk\Mijn documenten" wordt gepresenteerd. Is er geen mogelijkheid om de standaarddeirectory te wijzigen of om de laatst gebruikte directory vast te houden?

Nee, dat is niet mogelijk. De lokatie die je opgeeft wordt per sessie vastgehouden. Daarna wordt de standaardlokatie weer van kracht.

Tip: download File-exe:
http://www.file-ex.com/welcome.html

Groetjes,
Bennie

Aanpassen directory

Heb het programma File-Ex geïnstalleerd en ga proberen wat het doet. Eerste indruk is nogal ingewikkeld, maar dat kan onwennigheid zijn. Tot nu toe is het probleem echter nog het zelfde. In ieder geval dank voor de tip.

In het begin is het erg vogelen. Het lost het probleem in zoverre op, dat het veel gemakkelijker is om direct naar de juiste map te navigeren. Die zet je namelijk in je favorieten. Zo heb je altijd je favoriete downloadmap bij de hand.

Groetjes,
Bennie

Heb het nu een tijdje geprobeerd, maar vind het niet echt makkelijk werken. En met name bij het collectief opslaan van berichten werkt het in mijn beleving gewoon niet; ik moet nog steeds de hele directory-structuur doorlopen. Maar ja, als er niks aan te doen is, dan zij het zo..........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan