Locatie van Documents e.d. aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rikietje

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2010
Goedemiddag!

Ben sinds gister een dual-boot begonnen tussen Windows 7 en Ubuntu 12.04. (clean install van beide)

Ben er tot nu toe heel erg tevreden mee alleen ben ik nog een beetje een leek met Ubuntu.

Ik heb 3 partities aangemaakt.
- 1 met Windows
- 1 met Ubuntu
- 1 gezamenlijke ("Storage") waar ik alles op wil gaan slaan zodat het bereikbaar is vanaf beide computers (dit werkt).

Nu is het me in windows al gelukt maar ik wil de locatie van "Documents" e.d. van Ubuntu aanpassen zodat hij deze op de "Storage" schijf plaatst in dezelfde map als windows (media/storage/documents).

Na een zoektocht van 2 uur over het internet met rare commando's e.d. kom ik er niet uit!

Ik hoop dat iemand me een groot plezier kan doen en me ermee kan helpen!

Met vriendelijke groet,

Rik.

Hoi Rik,

Ik heb zelf ook Ubuntu.
Ben er al redelijk ervaren mee.
Welke websites heb je precies gevonden waar die commando's op staan??

Groetjes, Jochem

Opgelost

Goede morgen,

Ben gister in de #Ubuntu IRC chat gegaan en daar waren gelukkig zat mensen die me te woord konden staan, en het probleem is opgelost!

Voorbeeld :

De map "mapx" (in Home) moet de locatie /media/Storage/mapy krijgen.

De code om in de Terminal in te voeren is dan :
Code:
rm -fr ~/mapy && rm -fr ~/mapx && ln -s /media/Storage/mapy ~/mapx

Veel succes ermee =)

En heb je nou enig idee wat je hebt gedaan dan behalve wat commando's overtypen ?

Je hebt wat mappen weggegooid en daar vervolgens een symbolische link voor aangemaakt verwijzend naar een andere locatie (map/schijf) . Dus als je nu naar /home/username/mapx gaat ga je in werkelijkheid naar /andere/schijf/map/ . Beetje basic Linux kennis eigenlijk maar dat had je vast ook via de GUI kunnen oplossen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan