• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Locatie van vba-code

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat kan je hier opgeven:

Excel Opties.jpg

Daar vul je dan bijvoorbeeld in.
C:\Toolkit

Het moet wel een al bestaande map zijn.

Laatst bewerkt:
Even een voorbeeldje voor je gemaakt met je eigen functie in een invoegtoepassing.
Maak de map C:\Toolkit en zet daar dit documentje in:
Bekijk bijlage Toolkit.xlsm

Hernoem dat document van Tookit.xlsm naar Toolkit.xlam
Het is dus een invoegtoepassing en niet een standaard document.

Doe nu wat er in m'n vorige reactie stond en sluit Excel af.
Als je nu Excel weer opent heb je in ieder bestaand en nieuw document je functie FORMULETEKST voorhanden.
Het project van de invoegtoepassing kan je evt. met een wachtwoord beschermen.

Als je de Toolkit.xlsm in de map C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\Microsoft\AddIns zet, dan hoef je in de instellingen van Excel zelfs niets aan te passen omdat deze daar vandaan altijd wordt geladen.
Je ziet hem dan ook niet bij de VBA projecten.
Wil je dus een wijziging in de code doen dan moet je dubbelklikken op de Toolkit.xlam om deze in Excel te openen en dan via ALT-F11 naar VBA gaan.
Daar kan je dan de wijzigingen doen en op het diskette icoontje in het menu klikken om de wijzigingen op te slaan.

Laatst bewerkt:
Dit begint toch wel heel sterk op een hoofdstuk van een basisboek VBA te lijken.

Net als het maken van een pizza.
Beginnen bij de bodem ;)

Daar kan geen boek tegenaan. Het is werkelijk niet te geloven. Dus ik heb gedaan wat jij schrijft. Dan zie ik dat jij in VBA alleen de module met =FORMULETEKST() hebt opgenomen in Tookit.xlsm naar Toolkit.xlam, en =ShowF werkt dan niet bij C:\Toolkit. Dus ik weer terug naar mijn Originele document waar ShowF wel werkt en daar deze onder PERSONAL gezet en je gelooft het niet, nu werkt het wel. Er is dus een verbinding met PERSONAL en niet met Toolkit. Heel vreemd allemaal.
Dus dat kost nog enige studie. Overigens, hoe verander je de naam van Module1 etc. Kan het niet vinden.

Laatst bewerkt:
=ShowF werkt dan natuurlijk alleen maar als je ook een formule hebt die zo heet.
In de xlam dan wel in je document.

Ik kan het niet meer reproduceren. Feit is dat het met toolkit nu wel met beide werkt.
=ShowF werkt dan natuurlijk alleen maar als je ook een formule hebt die zo heet.
In de xlam dan wel in je document.
Dat is mij niet duidelijk. Ik plak de exacte code van mijn document waar het wel werkt in de module, daar kun je niets fout aan doen.
In ieder geval werkt het nu wel met Toolkit.

Nog een vraag. Bij afsluiten blijft het effen blauw scherm van Excel hangen en moet je nogmaals op het rode kruis klikken. Kan je daar nog iets aan doen?

Ik heb de namen van de modules gewijzigd en nu werkt niets meer!

edit:
weer naar Module1, Module2 en het werkt weer.

Laatst bewerkt:
Als ik jou was dan ik zou de namen van de modules niet aanpassen.
Als je straks weer een vraag hebt, met een voorbeeldbestandje.
Dan worden de helpers weer extra op het verkeerde been gezet door de modules met een andere naam.

Niet wijzigen lijkt mij ook verstandig. Wil je zeggen met jouw antwoord dat de inhoud in verbinding staat met de naamgeving? Ik dacht dat de inhoud duidelijk gemaakt wordt in de naamgeving van de Module. Waar is anders een naam voor? Nu moet je ze stuk voor stuk openen om te kijken wat de inhoud is.
Alle vensters sluiten zal wel Shift + Rode kruis zijn. Ik ga nu alles op "papier zetten" en nog verder uitwerken. Bedankt alle mensen die hebben bijgedragen aan de uitleg en oplossingen.

Overigens zie ik nu dat PERSONAL en Toolkit openstaan als je een willekeurig Excel-document opent.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan