• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Locaties van formules markeren/inzien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Excel 2007. Ik wilde sneller de locaties bepalen (markeren) van cellen waarin zich formules bevinden. Toen vond ik ctrl+t maar daarbij waren de formules maar gedeeltelijk zichtbaar. Na vergroting van de betreffende kolom en weer ctrl+T is de oorspronkelijke kolom ook vergroot. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Hoe los je dat op. Ik wil beter kunnen zien in welke cel zich een formule bevind. Of moet je dat met een kleur doen of rand?

Kun je hier wat mee? Ik heb deze in mn personal opgeslagen:

Code:
Sub KoppelingenDocumenteren()
Dim bereik As Range
Dim cel As Range
Dim blad As Worksheet
Dim werkblad As Worksheet
Set werkblad = Sheets.Add
i = 1
ActiveSheet.Name = ("verwijzingen")
For Each blad In ActiveWorkbook.Worksheets
blad.Activate
Set bereik = blad.Range(Cells(1, 1), Selection.SpecialCells(xlCellTypeLastCell))
For Each cel In bereik
If ((InStr(cel.Formula, "=") > 0) And (InStr(cel.Formula, "") > 0)) Then
werkblad.Cells(i, 1) = cel.Worksheet.Name
werkblad.Cells(i, 2) = cel.Address
werkblad.Cells(i, 3).Value = " " & cel.Formula
werkblad.Cells(i, 4) = cel.Value
i = i + 1
End If
Next
Next
Sheets("verwijzingen").Select
End Sub

Laatst bewerkt:
deze maakt een extra werkblad aan waar alle formules in de file worden weergegeven. Nu gebruik ik m zelf ook weer maar wat wel vervelend is is dat het werkblad er niet bij staat waar het vandaan komt. Moet ik m nog keer voor aanpassen..

EDIT: aangepast.

Laatst bewerkt:
Vanaf Excel 2013 kun je de functie ISFORMULE gebruiken.
In Excel 2007 kun je zonder VBA gebruik maken van F5 (of Ctrl-G) - speciaal - formules aanvinken - OK.
Hiermee selecteer je alle cellen met een formule. Desgewenst kun je die dan vullen met een kleurtje of zo.
Overigens is dit geen dynamische oplossing, dus als je formules toevoegt of verwijdert, dan moet je deze exercitie opnieuw doen.

Dat van Peekhamer is mij een brug te ver. Ik was slecht in wiskunde. Dat van Marcel lijkt mij geschikt dan kun je de cel voorzien van kleur en weet je waar de formules staan. Beiden zeer bedankt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan