Log Me In veilig ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

svandijk

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2007
Berichten
76
Hallo,

Ik kwam op diverse plaatsen het programma logmein tegen.

Ik vroeg mij af hoe veilig dit programma nu echt is.
Zeker als het gaat als ik een pc op mijn werk over wil nemen?
 
Over de veiligheid kan ik geen antwoord geven, wel wil ik even zeggen dat ik dit programma met regelmaat gebruik en ik ben zeer tevreden erover. Het is zo erg simpel dan allerlei andere programma's mede doordat je niks in je router hoeft in te stellen, en dat je overal waar je internet hebt je computer kan bedienen
 
Hallo
Over de veiligheid kan ik ook niks zeggen, ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
Ik vind het zeker een aanrader.
Mvg
HandyMan
 
ik denk niet dat het werk blij zal zijn als je daar het programma installeert.
Je gaat dan dwars door alle beveiligingen heen.
ik zou op het werk eerst maar eens vragen of dit mag.
 
LogMeIn Veilig

Hoi,

Als medewerker van logMeIn kan ik je garanderen dat het programma absoluut veilig is. Op onze website kun je lezen waar de beveiliging aan voldoet, hetgeen ik hieronder zal vermelden. De LogMeIn producten worden worden gebruikt door zowel consumenten als bedrijven. Deze laatste stellen veiligheid als belangrijkste criterium bij het selecteren van een remote access, remote support product. LogMeIn komt hier steeds glansrijk uit de testen.

We maken gebruik van een 2pass authenticatie en het wachtwoord van je remote systeem wordt bij ons niet opgeslagen. Na aanloggen wordt bepaald waar de systemen die met elkaar in contact wensen te treden zich bevinden in het netwerk en wordt er een rechtstreekse point to point verbinding opgezet, zodat je data niet via onze systemen verloopt. Dit kanaal is encrypted (SSL) met 256bits encryptie.


Hierbij onze policy:

Strikte naleving van het bedrijfsbeleid voor beveiliging
Ongeacht of u bekommerd bent om de goede uitvoering van het algemeen bedrijfsbeheer of om de steeds verder reikende lokale en federale wetgeving, zoals de HIPAA- en Gramm-Leach-Bliley-wet, de beveiligingsprotocollen voor een actieve bescherming van LogMeIn bieden u de beste beschikbare beveiliging die in een oplossing voor besturing op afstand mogelijk is.

Overzicht van de beveiliging op meerdere niveaus

Autorisatie van de doelbronnen naar de gebruikers
Autorisatie van de gebruikers naar de gateway
Autorisatie van de gateway naar de host-PC
Autorisatie van de host-PC naar de gateway
128- tot 256-bits SSL "end-to-end" gegevenscodering
Detectie van indringing in SSL/TLS
Filteren van IP-adressen
Filteren van DoS-aanvallen (Denial-of-Service)
Blokkeren van IP-adressen
Verificatie en autorisatie van gebruikers naar het hostnetwerk
Verificatie en autorisatie van gebruikers binnen het hostnetwerk
Gedetailleerde controle en logboekregistratie, inclusief opname op video van de sessie voor besturing op afstand
Ondersteuning van RSA SecurID-tokens

Ik vertrouw erop dat ik je heb kunnen voorzien van de juiste informatie en zie je graag gebruik maken van onze producten.

Joep Lecluse
LogMeIn
 
Dank je voor de informatie Joep!
Had ook meteen een vraag...ik zal eerst even de case vertellen.
Mijn grootouders wonen in het buitenland en wil ik daar graag een laptop plaatsen met skype, zodat we regelmatig videogesprekken kunnen voeren. Alleen kunnen zij natuurlijk niet om met een laptop. Nu zoek ik iets waardoor zij alleen op de knop AAN hoeven te drukken en de laptop vanzelf opstart DUS ook een remote programma dat meteen (zonder iets aan te doen na opstart) werkt. Zodat ik de skypegesprekken kan aannemen/opnemen en na het gesprek de laptop weer kan uitschakelen.......Kan dit allemaal met Log Me In ?

Hopelijk was mijn vraag niet al te vaag. Heb zelf nog nooit met een remote software gewerkt (ook niet die van windows) dus zoek ik iets makkelijks

Mvg,

Hunt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Hunt,

Geen probleem. Als je LogMeIn installeert op hun PC, dan kun je met een browser vanaf jouw PC zien wanneer je grootouders online komen na het opstarten (vergelijk met Messenger). Je klikt op aanloggen op hun PC, ziet hun desktop en kun voor hen alles opstarten wat je wenst. Daarna kun je ook dus ook remote hun PC weer uitzetten.

(Ik gebruik dit zelf in mijn eigen netwerk en houd er veel vrienden aan over ;-) )

met vriendelijke groet,

Joep Lecluse
 
en welke gratis versie is hier voor te krijgen dan.
ik zie alleen maar buy
 
Logmein heeft een pro versie die je kan gebruiken voor een bepaalde tijd waarna je moet gaan betalen, er is ook de free versie waarbij je gelimiteerd word op het aantal machines wat je mag opvoeren.

Zodra je naar www.logmein.com gaat zie je een redelijk grote groene knop "Download Logmein free" :)

Eventueel kun je ook hamachi gebruiken als je je eigen remote tool wil gebruiken als je ondanks het verhaal van joep logmein toch niet vertrouwd.
Hamachi (ook van logmein tegenwoordig) zet een VPN verbinding op tussen de machines zonder dat je kennis hoeft te hebben anders dan next, next, finish
 
Laatst bewerkt:
Remote Toegang

Op www.LogMeIn.nl zie je in het midden een grote groene knop, met "Download Free".

De andere remote access producten, LogMeIn Pro en LogMeIn ITReach zijn betaalde producten met meer features zoals:
- geluid op afstand (handig om centraal een itunes database aan te leggen en op afstand te beluisteren)
- drag en drop files transfer. Een heel handig feature om bestanden van de ene naar de andere PC over te brengen.
- Sharing: hiermee kun je grote bestanden overdragen waar je normaal FTP programma's voor nodig hebt.
- minimeeting: je kunt anderen uitnodigen op je PC te kijken

Success,

groet,

Joep
 
Zeker als het gaat als ik een pc op mijn werk over wil nemen?

Maar let ook even op de opmerking die puppie al gaf.
Ook al is logmein veilig ken ik maar weinig bedrijven die dit soort applicaties toestaan op het netwerk aangezien je een verbinding rechtstreeks naar een pc binnen het netwerk opzet zonder dat er enige controle op uitgeoefend kan worden door je werkgever.

En security technisch is dat al voldoende om dit niet toe te staan
 
Beste Hunt,

Geen probleem. Als je LogMeIn installeert op hun PC, dan kun je met een browser vanaf jouw PC zien wanneer je grootouders online komen na het opstarten (vergelijk met Messenger). Je klikt op aanloggen op hun PC, ziet hun desktop en kun voor hen alles opstarten wat je wenst. Daarna kun je ook dus ook remote hun PC weer uitzetten.

Joep Lecluse

Beste Joep,

Ik heb de software geprobeerd en zit er tot nu toe prima uit alleen is er 1 ding:

Uit het help venster -> "Als aan de account geen wachtwoord is toegewezen, kunt u LogMeIn niet gebruiken om als deze gebruiker toegang te krijgen tot X."

Dit was dus ook een van mijn eerdere vragen. Ik wil dat de laptop vanzelf opstart, dus ook geen (windows)wachtwoord maar hierdoor kan ik dus niet LogMeIn gebruiken.

Is hier een oplossing voor?

Mvg,

Hunt
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan