• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Log.txt berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

thijsnib

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2008
Hallo,

Ik heb een log.txt bestand in excel gezet (bijlagen bijgevoegd) hier in is te zien wie een gereedschap op welk tijdstip aan of uit zet. Ik heb voor de duidelijkheid toegang groen gemaakt en uitgang rood. Nu wil ik precies weten wie hoe lang gebruik gemaakt van het gereedschap dit kun je uiteraard doen door de inschakel tijd af te treken van de uitschakel tijd, maar omdat er in dit lijstje een log boek van 10 gereedschappen zijn, kan het zo zijn dat iemand 2 dingen tegelijk aan en uit zet en niet meer op volgorden staat, of dat iemand per ongelijk meerdere keren aan of uit zet terwijl hij al aan staat dit wil ik graag uit filteren en sorteren zo dat ik een berekening kan maken.

Alvast bedankt:thumb:

Bijlagen

Thijs,

Ik heb je sheet bekeken en ik vrees dat ik hier niet veel mee kan.
Ik dacht dat het redelijk simpel zou zijn, voor iedere keer dat een stuk gereedschap wordt ingeschakeld moet
er een uitschakelmoment zijn op dezelfde dag. Echter er zijn 1148 regels waarbij wordt ingeschakeld en 1212 regels
waarbij wordt uitgeschakeld. Dus klopt je bestand niet.
Verder heb ik gezien dat er nog al wat regels zijn die dubbel voorkomen, dus op dezelfde tijd een zelfde soort
apparaat uitzetten.

Ik stel voor dat je eerst nog eens goed naar het bestand kijkt.
Een van de mogelijkheden is om de tabel uit elkaar te halen en de inschakel en uitschakelmomenten naast elkaar te zetten.
Vervolgens sorteer je ze op Naam, Detail, Datum en Tijd. Dan zouden alle in- en uitschakelmomenten naast elkaar
moeten komen te liggen.

Veel Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan