• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Logboek koppelen aan planning

Status
Niet open voor verdere reacties.

gvdw89

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jul 2014
Hallo,

Al een geruime tijd maak ik dankbaar gebruik van dit Excel forum. Al mijn voorgaande vragen zijn altijd beantwoord door voorgaande forumgebruikers. Deze keer heb ik een vraag waar ik geen antwoord kan vinden dus heb ik bij geregisteerd om zo zelf de vraag de stellen.

De vraag luidt als volgt;
Ik wil graag een planning koppelen aan een logboek. De planning geeft per week weer welke medestudenten er aan welk project gewerkt hebben. Een belangrijk aspect is dat de planning per week is weergeven in verschillende tabbladen.

Het logboeken wordt dan een keuze menu waarbij je eerst de week selecteert en vervolgens het project selecteert. Vervolgen wordt er dan een weergave gegeven van de studenten die aan dit project gewerkt hebben en daarnaast een overzicht van welke uren ze hebben gemaakt.

Is dit mogelijk zonder VBA formules te moeten schrijven? Het voorbeeld bestandje geeft meer duidelijkheid over de vraag.

Ik ben benieuwd. Alvast dankt voor u tijd

Bekijk bijlage voorbeeld logboek.xlsx

Volgens mij is het gelukt zonder VBA :)

Voor C12 en vervolgens doortrekken naar beneden:
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(INDIRECT("'Planning week "&$B$4&"'!$B$4:$B$30");SOMPRODUCT(KLEINSTE((INDIRECT("'Planning week "&$B$4&"'!$A$4:$A$30")=$B$7)*(RIJ($A$4:$A$30)-RIJ($B$4)+1);RIJ()-RIJ($C$12)+1+AANTAL.ALS(INDIRECT("'Planning week "&$B$4&"'!$A$4:$A$30");"<>"&$B$7))));"")

Heb maar je voorbeeldje bijgevoegd, want werd wel erg veel ;)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ja geweldig, het werkt. Bedankt voor de snelle reactie! Ik ben niet bepaald een expert in excel dus ik ga de formule even goed bestuderen om zo te kijken hoe je het gedaan hebt. Wat ik trouwens nog wel mis zijn de uren die gekoppeld zijn aan de student en die in D12-H12 moeten verschijnen. Heb je hier ook een oplossing voor?

Wederom alvast bedankt!

@ spaarie

Ik was te voorbarig met mijn vraag. Je had inmiddels toegevoegd. Dit is precies waar ik naar zocht. Ontzettend bedankt namens mij en de medestudenten!

@ andre@home

Nee, hier was ik nog niet mee bekend. Ik ga het bekijken. Ook bedankt voor je reactie.

Laatst bewerkt:
Check mijn edit in #2 (bestand toegevoegd)

Hallo,

Inmiddels maken we al gebruik van het logboek/planning. Maar wat op valt is dat het logboek geen onderscheid maakt in projecten. De uren worden van de student worden opgeteld. Hieronder is een voorbeeld te zien.

Untitled.jpg

Is dit ook op te lossen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan