Logboeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Texellaar

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2008
Hallo,
Regelmatig test ik mijn PC met: PC OK van HCC Hulp.
Daar komen dan aanbevelingen uit zoals het opruimen van tijdelijke bestanden e.d. Hoe "schoner" je PC hoe hoger het waarderingscijfer.
Nu scoort mijn PC nogal laag op het gebied van:
aantal fouten in Systeem logboek en ook in Applicatielogeboek.
Deze fouten zouden te bekijken zijn via de zgn Computer manager.
Kan het Forum mij zeggen waar ik dit programma kan vinden? En of ik dan ongestraft deze fouten kan verwijderen?

mvg,
Noud Ellen

Hier is bedoeld Computerbeheer.
[Windows-toets]r toetscombinatie -> compmgmt.msc
Sectie (Windows) Logboeken.

Je kunt wel logboeken leegmaken, maar dat is natuurlijk geen oplossing voor het verschijnen van de foutmeldingen in de Logboeken. Je zult dus naar die foutmeldingen moeten gaan kijken en dan (bijv. m.b.v. Google) proberen uit te vinden wat de foutmeldingen betekenen en wat je eraan kunt doen om die foutmeldingen niet meer te laten ontstaan.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik veronderstel toch altijd heel wat logboekfouten op iedere pc zitten, Op zich zou ik me er niets van aantrekken als de pc verder goed werkt zonder echte foutmeldingen ;)

Want het zou wel eens goed kunnen dat als je bepaalde "fouten" zou willen gaan oplossen dat je dan nog een ander probleem kunt veroorzaken

@Jelpot: Ga nou niet vertellen dat veel fouten in Logboeken 'iets goeds' is.
Bovendien had ik al gemeld dat deze fouten zijn 'weg te toveren' door de Logboeken leeg te maken.

Nu scoort mijn PC nogal laag op het gebied van:
aantal fouten in Systeem logboek en ook in Applicatielogeboek.
Hier wordt aangegeven dat er gerelateerd aan 'normaal' veel fouten in staan. Dat zou iedereen moeten aanzetten toch minstens de meest ingrijpende fouten die gemeld worden proberen op te lossen.

Tijs.

Nee, natuurlijk zeg ik niet dat al die fouten iets goed zijn en ik weet ook niet over welke fouten het precies gaat maar zolang het geen erge fouten zijn zou ik me er niet teveel van aantrekken.

Edit: Ookal zie je geen errors verschijnen wanneer je windows bijvoorbeeld opstart, errors of fouten gaan er toch altijd in dat logboek komen heb ik al door...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan