login check iets verkeerd????

Status
Niet open voor verdere reacties.

ginojo

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2010
Berichten
912
hallo iedereen,

ik heb sinds kort een loginsysteem en ik wil nu dus op de homepage een login venster maken maar als je al ingelogd bent dat je dat dan niet te zien krijgt.
ik heb deze code verzonnen...
PHP:
<?php
session_start();
if($_SESSION['login'] != 'yes') { 
          print_not();                
} else { 
          print_yes(); 
          }

function print_not() {
?>
<table width=100%> 
<tr><td><p style="color: rgb(96, 96, 96);"> You are not logged in. Log in here or register on the <a href="members.html" shape="rect" style="text-decoration: none">memberspage.</a></p></td></tr> 
</table>
<? 
} 

function print_yes() {
?>
<table width=100%> 
<tr><td><p style="color: rgb(96, 96, 96);"> You are already logged in.</p></td></tr>
</table>
<?
} 
?>
maar nu doet de tekst het wel maar als ik al ingelodg bent krijg ik te zien..
Code:
Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /www/zxq.net/d/i/g/digitcompany/htdocs/index.html:11) in /www/zxq.net/d/i/g/digitcompany/htdocs/index.html on line 252
You are already logged in.
en als ik niet ben ingelogd krijg ik dit 2 keer te zien maar dan ipv 'You are already logged in.' krijg ik te zien dat ik nog niet ben ingelogd. Dus het werkt wel, maar waarom krijg ik dan die melding daarboven??

Alvast bedankt,
Ginojo
 
Include je deze code ergens of is dit een onderdeel van een script waar meer in staat dan dit?
 
ja. er staat nog eeen form onder... maar wat bedoel je met include??
 
joehoe!!! eindelijk gelukt... dom van mij.... ik had de session_start niet helemaal boven staan... :p mischien bedoelde je dat... dan toch bedankt... Joehoe.... 2 uur mee bezig geweest... :eek:
 
Klopt, dat bedoelde ik :) Session_start() moet helemaal boven aan staan, nog voordat er info naar de 'browser' wordt gezonden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan