Login details in *.cpp en niet in *.conf

Status
Niet open voor verdere reacties.

banaantje12

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2007
Berichten
30
Ik heb een programmatje gedownload. Het MaNGOS Project.

Maar die slaat de login details om in te loggen op in een configuratie bestand. Maar dat wil ik niet. Omdat ik andere mensen met die server moet laten verbinden.

Hier is het stukje dat de login details haalt van een configuratie bestand, dat moet niet, de details moeten in het cpp bestand zitten:
Code:
/// Initialize connection to the databases
bool Master::_StartDB()
{
    ///- Get world database info from configuration file
    std::string dbstring;
    if(!sConfig.GetString("WorldDatabaseInfo", &dbstring))
    {
        sLog.outError("Database not specified in configuration file");
        return false;
    }
    sLog.outString("World Database: %s", dbstring.c_str());

    ///- Initialise the world database
    if(!sDatabase.Initialize(dbstring.c_str()))
    {
        sLog.outError("Cannot connect to world database %s",dbstring.c_str());
        return false;
    }

    ///- Get login database info from configuration file
    if(!sConfig.GetString("LoginDatabaseInfo", &dbstring))
    {
        sLog.outError("Login database not specified in configuration file");
        return false;
    }

    ///- Initialise the login database
    sLog.outString("Login Database: %s", dbstring.c_str() );
    if(!loginDatabase.Initialize(dbstring.c_str()))
    {
        sLog.outError("Cannot connect to login database %s",dbstring.c_str());
        return false;
    }

    ///- Get the realm Id from the configuration file
    realmID = sConfig.GetIntDefault("RealmID", 0);
    if(!realmID)
    {
        sLog.outError("Realm ID not defined in configuration file");
        return false;
    }
    sLog.outString("Realm running as realm ID %d", realmID);

    ///- Clean the database before starting
    clearOnlineAccounts();

    return true;
}

Kan iemand dit voor mij aanpassen?

Alvast bedankt,
banaantje12
 
Laatst bewerkt:
De code die jij gaf is veel te weinig om aan te kunnen passen. Er worden vele functies aangeroepen en die functies moeten aangepast worden, niet diegene die jij gaf. Dus kan je iets meer code tonen?
 
zoiets?

Code:
/// Initialize connection to the databases
bool Master::_StartDB()
{
    ///- Set world database info 
    std::string dbstring = "hiermoetdenaamvandedatabasestaan";

    sLog.outString("World Database: %s", dbstring.c_str());

    ///- Initialise the world database
    if(!sDatabase.Initialize(dbstring.c_str()))
    {
        sLog.outError("Cannot connect to world database %s",dbstring.c_str());
        return false;
    }


    ///- Set login database info (waarschijnlijk username en password? kijk in de config file hoe dat er uit ziet..)
    dbstring = "hiermoetdelogininfostaan";

    ///- Initialise the login database
    sLog.outString("Login Database: %s", dbstring.c_str() );
    if(!loginDatabase.Initialize(dbstring.c_str()))
    {
        sLog.outError("Cannot connect to login database %s",dbstring.c_str());
        return false;
    }

    ///- Set the realm Id, dit moet blijkbaar een of ander nummer zijn... misschien nul?
    // geen idee of je dit ook ergens voor nodig hebt 
    realmID = 0;

    sLog.outString("Realm running as realm ID %d", realmID);

    ///- Clean the database before starting
    clearOnlineAccounts();

    return true;
}

Is dat wat je wilde?

Jelle
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan