Login met administratie privileges

• Onderwerp starter Onderwerp starter Marli
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Marli

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jun 2016
Mijn operatersysteem is windows10 64 bit versie.
Vooraf windows 7
Heb nade istallatie van windows 10 volgend programma opnieuw moeten installeren.
ING, dit is een programma met cartografische kaarten ,waarmee ik wandelingen kan opstellen en afstanden berekenen.
Het programma wordt op de pc geinstalleerd maar werkt enkel als de cdrom in de cdromlezer zit.
Dan moet ik op de knop "open ING kaarten" drukken, programma begint te lopen en dan krijg ik melding:
Plaese login with administrator privileges and try again.
Hoe kan ik dat doen?

Dank bij voorbaat

Start het programma "Als Administrator starten".
Rechtsklik op het pictogrammetje dat je gebruikt om het programma te starten en kies voor "Als Administrator uitvoeren". Er verschijnt een melding, waar je Ja op klikt. Kijk of het dan beter gaat/werkt.

Tijs.

login administrator privileges

Dank je wel thijs,
maar het lukt niet ik krijg geen mogelijkheid om dit te doen.
Heb ondertussen dit programma om mijn laptop die nog met windows vista werkt geinstalleerd en daar heb ik het probleem niet.

Doe eens het volgende:
[Windows-toets]+R toetscombinatie -> c:\programdata\microsoft\windows
Dubbelklik de submap Start Menu (of Menu Start, wat er maar bij jou staat)
Dubbelklik de submap Programs (of Programma's, wat er maar bij jou staat)
Zoek de submap op van dat ING programma en open die submap. Rechtsklik op het icoontje dat ING start voor je en kies Kopiëren naar -> Bureaublad (snelkoppeling maken)

Je hebt dan op je bureaublad een snelkoppeling naar het programma. Rechtsklik op die snelkoppeling en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
Kijk of het dan werkt / of de melding dan wegblijft.

Tijs.

administrator

dnties,

Ik heb het geprobeerd, de melding blijft weg, ik krijg de vraag:

wil jet toestaan dat aan prgramma van een onbekende NGI.EXE wijzigingen aanbrengt op je PC, ik antwoord ja Maar het programma start niet.

Dan houdt het voor mij op. Meer tips heb ik niet voor je.

Neem contact op met de maker/leverancier van het programma voor hulp/tips, want ik verwacht niet dat iemand de software kent en (zonder de software) verder zou komen dan de tip die ik al gaf maar die blijkbaar niet voor een volledig startend programma zorgt.

Tijs.

Dank voor de hulp.
Heb ondertussen vernomen via ING dat het komt doordat in windows 10 het windows-systeembestand secdrv.sys weggelaten of uitgeschakeld is, hoe kan ik dat controleren en eventuaal terug inschakelen.

Grtn

Vlgs. deze link is het terug inschakelen in W10 helemaal niet mogelijk, want helemaal niet aanwezig. [In oudere recente versies wel aanwezig, maar uitgeschakeld.]

Er is een instructie die het mogelijk maakt om het alsnog te installeren deze link, maar (als je de instructies hebt uitgevoerd) kan de ING software alleen gestart worden onder een special opstartmodus van Windows 10.

De secdrv.sys die je kunt downloaden heeft dezelfde versie als op mijn Windows 7 machine, dus enige wat ik voor je kan doen is mijn versie uploaden als je die website niet vertrouwt (opendll.com).

Tijs.

@Mik: Dat is dezelfde link als de eerste in posting #8. Zie op die link dat voor Windows 10 in die link geen oplossing wordt geboden.
Mijn tweede link in posting #8 doet dat wel, maar dan moet Windows wel in een aparte modus worden opgestart (testsigning modus). Erg bewerkelijk etc...

[In feite herhaal ik hier zo'n beetje alles van posting #8, m.u.v. de daar gedebiteerde links.]

Tijs.

Laatst bewerkt:
Sorry Tijs, vergeten de link te controleren, slordig van mij. :o
Dat gebeurt soms als je té laat nog bezig bent. :p
Ik trek je deskundigheid natuurlijk niet in twijfel. :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan