Login naam van Windows achterhalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

voermanm

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2004
Hallo Mensen,

Ik ben bezig met een urenregistratie in een intranet omgeving. Hiermee werk ik met een SQL server in combinatie met PHP.

Nu is het zo dat de werknemers dagelijks/wekelijks hun uren moeten invullen. Het zou een beetje onnozel zijn als ze zouden moeten inloggen omdat ze al in Windows zijn ingelogd.

Om het verhaal kort te houden.

Hoe kan de de Loginnaam van windows achterhalen, zodat ik aan de hand van de loginnaam data op de SQL server kan plaatsen. Het is sowieso mogelijk met ASP, alleen daar ben ik niet zo in thuis.

Ik hoop dat er iemand mij kan helpen

Greetz

Menno:thumb:

ik denk dat dit het makkelijkst op te lossen is met een cookie.... (ik denk niet dat het mogelijk is de gebruikgersnaam van windows te achterhalen met PHP aangezien dat een serversite script is...)
je laat de werknemers een keer inloggen, een cookie word gemaakt op hun account en als er dan mat dat account ingelogd word (op windows) weet je wie het is aan de hand van die cookie....

de werknemer moet dan waarschrijnlijk wel op een PC zitten, maar je kunt het altijd zo maken da als ze op een andere PC zitten ze moeten inloggen en nog een cookie op die PC krijgen

Gegroet,

Jeffrrey

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan