Login problemen bij af en aanmelden gebruikers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jokofix

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2008
Hi, Het is een beetje moeilijk uit te leggen zonder vaag te worden maar na veel proberen heb ik een bepaald gedrag kunnen analyseren dat ik ook telkens weer kan herhalen.

Dit gedrag is het volgende: XP srvpack 3
Het opstarten en een gebruiker account kiezen werkt prima. Het laden van alle voor die gebruiker geïnstalleerde toepassingen gaat feilloos en met alles kan gewerkt worden.

Deze routine; opstarten en willekeurige gebruiker kiezen werkt feilloos voor alle gebruikers.

Afmelden en aanmelden van andere gebruikers geeft het probleem dat het laden van alle toepassingen niet voltooid word en zo blijft bijvoorbeeld ook de startbalk geheel en al leeg.
Ik kan dan d.m.v. (ctrl+Alt+DEL) het taakbeheer starten om vandaar het systeem opnieuw te starten maar merk daar dat het op de een of andere manier een geheugen probleem heeft daar dat erg lang duurt.

Dit gedrag komt telkens weer, het maakt niet uit welke gebruiker ik het eerst opgestart heb dus telkens als ik afmeld en een andere aanmeld loopt de login procedure niet geheel door en moet ik de machine resetten om vandaar direct naar de gewenste gebruiker te schakelen.

Ik hoop dat deze uitleg enigszins duidelijk is en iemand mij een tip kan geven hoe ik de oorzaak van dit probleem verder op kan sporen en op kan lossen.

Bij voorbaat mijn dank

Dit lijkt me een geheugen probleem. Weet je zeker dat je voldoende geheugen in je systeem hebt?

Na nog meer testen ben ik erg bang dat ik jou mening deel. Het is nochthans een nieuwe machine (4 weken) met 4 geheugen modules van:
Corsair Twin2X 6400C5DHX DDR2, 2048MB Kit w/two GL5 1GB Dimm's, EP.P and DHX

Erg vreemd is het dat zolang ik maar in dat gebruikersprofiel blijf de machine feilloos werkt en alleen wanneer ik naar een ander ga dit fenomeen zichtbaar wordt.

Denk je dat er aan die modulen wat mankeert?

Omdat het na een frisse start allemaal OK schijnt te zijn en alleen merkbaar word bij een af en aanmelding is het denk ik bijzonder lastig eventuele hardware fouten op te sporen als het dan een hardware fout is.

Ken je misschien test programma's die de geheugen modules grondig kunnen testen en waar zulke sporadische fouten boven water komen?

Laatst bewerkt:
Sorry Jokofix, maar hier houd het voor mij ook een beetje op. Ik zou inderdaad ook zoeken naar programma's die de geheugenmodules kunnen testen. Ik heb persoonlijk nog niet ervaren dat nieuwe modules niet goed werken, wel eens dat een moederbord niet goed functioneerd. Misschien ook maar eens bij je leverancier informeren.

Ik hoop dat je nog reacties van anderen krijgt!

Geeft niet. Ik heb eens verder geïnformeerd en ben zover dat er inderdaad een programma memtest 98 bestaat waarmee ik de memory een grondige test kan laten ondergaan.

Hiermee zou ik vast moeten kunnen stellen of de modulen in een stabiele staat zijn of niet.

Mogelijk is alles, tenslotte worden er ook wel eens nieuwe auto's verkocht die aan alle kanten niet kloppen omdat ze toevallig op een maandagmorgen in elkaar gezet werden.

Ik heb garantie en mijn leverancier heeft geen probleem die dingen uit te wisselen maar ik moet natuurlijk met een bepaalde zekerheid wel kunnen zeggen dat het ze op de een of andere manier niet stabiel zijn en verantwoordelijk voor de genoemde problemen kunnen zijn

Ben inmiddels wat verder en heb uitvoerige tests laten lopen met het programma "memtest"

Alle tests zijn feilloos doorgelopen en nu ik aanneem dat het geen fout in de hardware is ben ik het Bios nog eens nagelopen.
Hier zijn mij de opties van "ACPI" opgevallen en hoe meer ik hierover lees des temeer denk ik dat hier weleens de oplossing van het probleem zou kunnen liggen.

De instellingen van ACPI in mijn Bios zijn:
Function is Enabled
Standby State S1

De S1 parameter kan eventueel op S2,S3,S4 enz. gezet worden maar daar weet ik nog geen antwoord op. Ik ben er namelijk nog steeds niet uit of dit nu juist is of niet en moet alles uit het internet halen. Op zich is er veel te vinden omtrent dit ACPI en voor mij gaat het zelfs veel te diep waardoor het ontzettend onduidelijk word.

Voor zover ik het tot nu toe begrijp kan een besturingsprogramma problemen hebben deze Bios parameter goed om te zetten en heeft het inderdaad met het weer opstarten van XP te doen waardoor bijvoorbeeld het weer opbouwen van het bureaublad onvoltooid blijft en daar ergens middenin blijft hangen. (zo begrijp ik het tenminste maar ben niet zeker of ik het juist weergeef)

Misschien is er iemand in dit forum die hier wat vaker mee te doen heeft of heeft gehad en kan mij in de juiste richting adviseren.

Ik kan me voorstellen dat iemand die dagelijks met het installeren van besturingsprogramma's (XP in mijn geval) bezighoudt hier raad mee weet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan