login scherm, nadat gekoppeld aan server...

Status
Niet open voor verdere reacties.

djbosanac

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2008
Hallo allemaal,

Ik vroeg me af, hoe ik kan maken.
Wanneer je koppelt aan een server als client, je een inlogscherm krijgt met bijvoorbeeld Welkom op ..... als melding.

Ik draai dit nu voorlopig op een vmworkstation, wil het eerst leren.. voordat ik het toepas..

Kan op verschillende manieren, via Group Policy of rechtstreeks in de registry.
Google op: legal caption windows 2008

Tijs.

Ik neem hier aan dat je bedoeld als er interactief wordt ingelogd (via Extern Bureaublad / RDP).
Verder neem ik aan dat je een slimme OU / Afdeling structuur hebt waar je de pc's/servers die je van zo'n GP wilt voorzien in een eigen OU / Afdeling hebt staan.

1) Click <the policy that applies to the OU the computers reside in>
2) Click Edit
3) Click Computer Configuration
4) Click Policies
5) Click Windows Settings
6) Click Security Settings
7) Click Local Policies
8) Click Security Options
9) In the right window pane, click "Interactive Logon: Message title ..."
10) Type the title of the message and click ok
11) In the right window pane, click "Interactive Logon: Message text ..."
12) Type the message text and click ok
13) Click Apply

Tijs.

Heb inderdaad, een OU met daar weer OU in staan.

Nu heb ik 1 workstation gekoppeld aan me domein.
Die wil ik er nu natuurlijk uithalen, om te kijken of het werkt, maar dat moet ik dus in group policy management uitvoeren ????

Ik begrijp niet wat je nu vraagt. Wáár staat de GP en staat het werkstation ook in die OU?

Tijs.

Situatie:

1. domein-controler (server)
2. Workstation (client)

Doel:
Mijn workstation koppelen aan de server, met wanneer ik het domein in ga, ik een melding krijg van Welkom op .......
En dan gewoon inlog met de admin-rechten natuurlijk.

Dat moet er gebeuren, dus dan neem ik aan dat het via de server group policy moet gebeuren ?
Uhm users (en OU's/groups) zijn al aangemaakt, hoef alleen dus nu me client aan server te koppelen met als doel, dat wanneer ik koppel ik een melding krijg van Welkom op ..... BV. etc..

Workstation in eigen ou zetten, gp maken zoals geinstrueerd, en die hangen/linken aan die werkstation ou.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan