Login script probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

slabbetje

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2007
:confused:
hee ik ben bezig met een login script voor mijn MuOnline server en nu kwam en nu krijg ik een error zodra ik inlog!

mijn functie
PHP:
function login() {

require("includes/config.php");
$submit_login = $_POST['submit_login'];
$login = stripslashes($_POST['login']);
$password = stripslashes($_POST['password']);

if ($submit_login) {

$user_query2 = mssql_query("SELECT * FROM dbo.MEMB_INFO WHERE  memb___id = $login AND memb__pwd = $password") or die (mysql_error());

if ($login == NULL || $password == NULL) {
$err['login']=1;
}
if(mssql_num_rows($user_query2) == 0) {
$err['login']=1;
}
if ($err['login'] != 1) {

setcookie("Login", $login, time()+86400);
setcookie("Password", $password, time()+86400);
header("Location: #");

}
else{}		

}
		else{}

}

SQL error
Code:
Warning: mssql_query() [function.mssql-query]: message: Invalid column name 'slabbetje'. (severity 16) in D:\xampp\htdocs\MuOnline\Website3\includes\functies.php on line 17

Warning: mssql_query() [function.mssql-query]: message: Invalid column name '(***)'. (severity 16) in D:\xampp\htdocs\MuOnline\Website3\includes\functies.php on line 17

Warning: mssql_query() [function.mssql-query]: Query failed in D:\xampp\htdocs\MuOnline\Website3\includes\functies.php on line 17

Ik heb zulke problemen nog nooit gehad en het verbaast me hoe het komt en ik snap even niet wat ze bedoelen met dat (severity 16) in de error

Alvast bedankt,

Michael

Je draait ook een Microsoft SQL Server aangezien je de functie mssql_query() gebruikt?

Ja :P misschien niet handig om dat er niet bij te vermelden marja het is MSSQL based
Registratie maken enzo werkten allemaal prima maar iets uit de database halen is ineens een probleem :S

De kolomnaam klopt ook? Aangezien hij "invalid column name" aangeeft.

Overigens komt de fout niet uit dit script lijkt mij aangezien regel 17 hier niet echt iets doet. Het kan natuurlijk wel zijn dat in het script waarin je deze functie aanroept hij op R17 staat.

nou lijk me sterk hij word gewoon boven aan de pagina geinclude en de functie word opgeroepen aangezien er maar 1x het login form word laten zien boeit het niks dat hij constant geinclude staat ik vind het zelf ook een vreemde fout of mijn sql deugt niet :confused:

ik heb alles ook al geconteroleerd Serverside ook en hij draait gewoon stabiel

Laatst bewerkt:
Helemaal geen vreemde error, je plempt gewoon een variabele in je query, zonder aanhalingstekens.

PHP:
$sQuery = "SELECT x FROM table WHERE y = '".$sVar."' AND z = ".$iVar;

Als je goede foutafhandeling zou hebben, had je gezien wat het probleem is. Jouw query ziet er zo uit:

SELECT x FROM table WHERE y = slabbetje AND z = wachtwoord

.. in plaats van ..

SELECT x FROM table WHERE y = 'slabbetje' AND z = 'wachtwoord'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan