Login tijd registreren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Broertjuhhh

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2007
Hallo mensen,

Ik wil graag bij houden hoeveel tijd mensen op mijn site zijn, of te wel Pietje Puk is langs geweest van 10:22 tot 10:45.
Nou heb ik ergens gelezen dat dat kan met, <BODY onbeforeunload="CatchUnload();">

Maar dan hoe verder ?

Laatst bewerkt:
Hallo mensen,

Ik wil graag bij houden hoeveel tijd mensen op mijn site zijn, of te wel Pietje Puk is langs geweest van 10:22 tot 10:45.
Nou heb ik ergens gelezen dat dat kan met, <BODY onbeforeunload="CatchUnload();">

Maar dan hoe verder ?
Hallo Broertjuhhh,

Zo te zien aan de titel van je bericht maak je gebruik van een loginsysteem, dus kan je ook gewoon de login tijd en loguit tijd registreren in een database of textfile op de server. Ik weet niet precies hoe dat moet, maar het kan met een sql database en als je phpMyAdmin hebt volgens mij zo:
Code:
nieuwe tabel aanmaken

met als waardes (bijv.):

login_tijd                timestamp
loguit_tijd               timestamp
login_naam            varchar (50)
id                         varchar (10)         auto increment      primary key

en het scriptje:
Code:
controleer wachtwoord enz. enz.

als alles goed is:

INSERT INTO $table WHERE login_tijd = enz.+

Ik hoop dat je de opzet nu snapt. Nee vraag dan maar raak!

Hallo,

De title is niet erg gelukkig gekozen, nee ik gebruik geen login systeem, weet je dan een mogelijkheid ?

Hallo Broertjuhhh,

Je kunt wel de gebruiker 1 maal laten inloggen en dan een cookie versturen met de gebruikersnaam.
Zo kun je elke keer als de gebruiker terug komt op jou site, deze gegevens weer opvragen en dan vastleggen in een tekstbestand met FOPEN.
Hier in kun je dan de tijd opnemen waneer de gebruiker op jou site is gekomen.
Alleen heb je dan geen eindtijd!
Maar wel de gebruikers en tijd van aankomst op jou site.

$date = date("d M Y G:i:s _ ");
$bestand = 'Bekeken.txt';
if(file_exists($bestand)){
$file = fopen ($bestand,"a");
fputs ($file,$date." Naam: ".$_COOKIE['username'].", IPadres: ".$_SERVER['REMOTE_ADDR'].", Adres: ".$_COOKIE['mail'].chr(13).chr(10));
}

Hallo Broertjuhhh,

Je kunt wel de gebruiker 1 maal laten inloggen en dan een cookie versturen met de gebruikersnaam.
Zo kun je elke keer als de gebruiker terug komt op jou site, deze gegevens weer opvragen en dan vastleggen in een tekstbestand met FOPEN.
Hier in kun je dan de tijd opnemen waneer de gebruiker op jou site is gekomen.
Alleen heb je dan geen eindtijd!
Maar wel de gebruikers en tijd van aankomst op jou site.

$date = date("d M Y G:i:s _ ");
$bestand = 'Bekeken.txt';
if(file_exists($bestand)){
$file = fopen ($bestand,"a");
fputs ($file,$date." Naam: ".$_COOKIE['username'].", IPadres: ".$_SERVER['REMOTE_ADDR'].", Adres: ".$_COOKIE['mail'].chr(13).chr(10));
}

OK, bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan