Login Trace

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenMioch

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2007
Berichten
215
Beste programmeurs,

Ik heb een manier bedacht om een login trace te maken voor mijn custom met wachtwoord beveiligde inlog formulier.
Werkt eigenlijk heel simpel, iemand logged in en er word een record aangemaakt in een tabel. In deze tabel word usernaam, datum, tijd ingegeven. Ook word aangegeven met een ja/nee of de login succesvol was of niet.

Op basis van voornoemde kan een rapport worden aangemaakt waarop duidelijk te zien is wie heeft ingelogged, wanneer, en onder welke username.

Tot zover werkt het uitstekend..

Maar uiteraard wil ik niet dat de tabel over een jaar 1000+ records bevat.
Wat ik wil is dat als een vooraf aangegeven records is bereikt, het oudste record verwijderd word.

Ik heb een query gemaakt waarbij dit oudste record te zien is (top 1 query), Alleen hoe geef ik de VBA opdracht tot het verwijderen van het record ?
 
Maak een gebeurtenis op je start (of login) formulier, dat het aantal records telt voordat je een nieuwe login registreert. Als het aantal op 999 staat, verwijder je met een DELETE opdracht het oudste ID uit de tabel, en voeg je de nieuwe toe. Oveigens is 1000 records niks; qua snelheid zul je er weinig me winnen. Ik weet niet hoeveel maanden je dan hebt qua historie, maar je zou ook kunnen overwegen om een aparte historie database te maken, waar je de records in opslaat. Die procedure kun je dan bijvoorbeeld elke maand uitvoeren, zodat je de gegevens van een jaar hebt om direct op te vragen, en oudere toch beschikbaar hebt mocht dat ooit nodig zijn.
 
Hey Michel,

Ja dat is inderdaad een goed idee omdat bij opening formulier gelijk te tackelen.
Hoewel 1000 records inderdaad niks is, wil ik de trace beperken tot een A4 tje. Dus zeg maar 50 records ofzo, zodat het op één rapport pagina past.

Ik ga eens even kijken of het lukt, als ik verder vragen heb meldt ik me :)

Groet : Jeroen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan