Login Windowd XP home edition

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pieter1981

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2008
Berichten
8
Ik heb een vraagje.
Als ik de computer volledig uitschakel moet ik de eerst keer wanneer ik mijn pasword ingeef rekening houden met het feit dat het klavier een qwerty instelling heeft.
Eenmaal nadien als ik afmeld moet ik rekening houden dat het azerty is.
Hoe komt dit??
 
Ga eens naar configuratie scherm --> Landinstellingen -->
-->Talen --> details
--> Geanvanceerd

Zorg dat daar niks op Engels staat. (In België is het zowiezo AZERTY, dus als je alles daar op zet zou dit in orde moeten zijn)
 
De tip van Nicobhelpt is ietwat onduidelijk: Wat hij bedoelt is dat er geen "Verenigde Staten" of "Verenigde Staten (Internationaal)" toetsenborden mogen staan.
Zijn idee is dus om alle niet-belgische toetsenbordindelingen te verwijderen uit alle taalkeuzes die je ziet staan in dat tabblad Talen -> knop Details van Landinstellingen, zodat alleen een Azerty toetsenbordindeling overblijft in alle taalkeuzes.

Dat zou je probleem kunnen verhelpen. Is dat niet het geval, dan zul je wat aanpassingen in de registry moeten doen, maar dat horen we dan wel.

Tijs.
 
er staan niets van buitenlandse talen bij.
Heb alleen Nederlands(Belgie)

Voor de rest niets. Toch heb k nog steeds hetzelfde probleem
 
Er is een registry-instelling die je moet wijzigen om ook bij het aanloggen een Azerty toetsenbord te kunnen gebruiken.

Kijk hier

Start -> Uitvoeren -> regedit.exe
Verander in de volgende registersleutel
HKEY_USERS\.DEFAULT\Keyboard Layout\Preload
de registerwaarde "1" in het rechterdeelvenster naar 00000813, hetgeen (in de tabel van die webpagina) "Dutch (Belgian)" is en ook wel "Belgisch (punt)" wordt genoemd.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan