login

Status
Niet open voor verdere reacties.

killer bee

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2008
beste iedereen,

ik heb en site gemaakt www.dijkma.nl en daar staat onderin login nu krijg ik alleen steeds als ik probeer in te logen de volgende fouten:

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /usr/home/dijkmanl/public_html/klanten/klantgegevens.php:1) in /usr/home/dijkmanl/public_html/klanten/klantgegevens.php on line 5

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /usr/home/dijkmanl/public_html/klanten/klantgegevens.php:1) in /usr/home/dijkmanl/public_html/klanten/klantgegevens.php on line 5

Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /usr/home/dijkmanl/public_html/klanten/klantgegevens.php on line 33

ik snap van der helemaal niets van want in een andere site(staat wel ofline) werkt het wel zonder problemen.
wie kan mij helpen?

headers already sent
dat betekent dat er nadat er 'content' is geweest (meestal alles in de <body> tag) nog een header gestuurd word. Een voorbeeld:
fout
PHP:
<html>
<head>
</head>
<body>
<p> hallo allemaal!
<?php
session_start();
//of, wat dus ook fout is:
header("Location: http://www.google.nl");
?>
</body>
</html>
Dus daar kan je even naar kijken in je klantgegevens.php.

De andere error weet ik niet precies.

Laatst bewerkt:
ik heb er geen body tags in staan maar ik heb het wel dat het in een frame word geladen dus mss kan het daar door komen?

je kunt ook de volgende code toevoegen helemaal bovenaan je pagina:

PHP:
<?php ob_start(); ?>

en helemaal onderaan:

PHP:
<?php ob_end_flush(); ?>

Door gebruik te maken van outputbuffering zou het hele probleem verholpen moeten zijn.

Slechte oplossing. :(

Ik zeg wel oplossing maar dat is het niet eens, het is gewoon een manier om het probleem te negeren.

Beter is gewoon er voor zorgen dat er geen output komt voor je de functie aanroept.

De error over mysql_num_rows komt waarschijnlijk omdat je niet een query als parameter meegeeft.

Het zou er op deze manier uit moeten zien
PHP:
$query = "SELECT * FROM tabel";
$result = mysql_query($query) or die(mysql_error());
$total = mysql_num_rows($result);

dat stukje heb ik zo:
PHP:
$check_SQL="SELECT * FROM klanten WHERE klant_login='" . $gebruiker . "' AND klant_wachtwoord='" . $wachtwoord . "'";
$klant_result=mysql_query($check_SQL);
$auth_check=mysql_num_rows($klant_result);
klopt dat zo of zit daar een fout in

Ziet er prima uit zolang je de variabelen $gebruiker en $wachtwoord maar voor dit stuk hebt gedeclareerd.

raar want hij zegt ook dat $auth_check=mysql_num_rows($klant_result); niet werkt en tog staat alles goed

Maak van
PHP:
$klant_result=mysql_query($check_SQL);
eens
PHP:
$klant_result=mysql_query($check_SQL) or die(mysql_error());

Waarom selecteer je alles? Een asterisk moet je in principe nooit gebruiken, zéker niet bij iets als dit.

omdat ze dan al hun bestellingen kunen zie die zo ooit hebben gedaan en hoe het met hun bestelling staat.

na wat digen aan gepast te hebben(ik had perongeluk nog de verkeerde database geseleecteert) nu krijg ik alleeen nog maar de fout:
Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /klanten/klanten_intern.php:1) in /klanten/klanten_intern.php on line 5

wie weet wat ik hier tegen kan doen

Zorgen dat je session_start(); bovenaan je code hebt staan.

dit is me eerste regel:
PHP:
<?php session_start();
en tog blijft hij die fout geven

Je include het bestaat ook niet ergens? (Moet haast wel)

Ook geen spatie voor de <?php?

En sla je het soms op als UTF-8-bestand met Byte Order Mark?

Ook geen spatie voor de <?php?

En sla je het soms op als UTF-8-bestand met Byte Order Mark?

me eerste regel zit geen spatie tussen <?php
en dat laaste snap ik niet hoe kan je dat veranderen? of hoe kan je zie hoe je het opslaat

nee staat er maar 1 keer in
Dat bedoel ik niet

Zet anders direct onder die regel
PHP:
echo '<!-- Alles wat hier boven staat moet ik opzoeken -->';

Laad het bestand vervolgens en kijk in de bron, zoek bovenstaande regel op en voer hem uit :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan