Loginproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tattoo

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2001
Ik werk thuis op een P266 onder Win98 SE. Ik ben aangesloten op het netwerk van de Technische Universiteit en heb een Realtek 10/100 PCI kaart. Na het invoeren van mijn wachtwoord behoort er een scriptje (WIN NT aanmeldingsscript) af te rollen om mij aan te melden op het netwerk (dan zie ik venstertjes als COMMAND en KIX32 langkomen).

Sinds enige tijd loopt de inlogprocedure vast door een aantal redenen:
- soms geeft KIX32 een foutmelding
- soms blijft ie hangen en kan ik wel op annuleren drukken, maar dan loopt explorer (windows) vast na het opstarten
- en soms dan blijft het script helemaal hangen

Hierdoor heb ik geen toegang tot de netwerkresources van de TU. Gelukkig heb ik nog wel verbinding met het internet en doet mijn email het ook gewoon (vreemd?).

Ik heb al geprobeerd om de netwerkkaart opnieuw te installeren, maar dat helpt niet veel. Ik vermoed dat het opnieuw installeren van Windows meer oplost, maar eerst wilde ik graag de mening van de experts horen!

Alvast bedankt voor het lezen en meedenken! :thumb:

Klinkt als een fout in het inlogscript. Laat de beheerder van de server jou inlogscript controleren.

hoe?

Hoe zou hij dat moeten doen?
Staat dat inlogscript lokaal op mijn pc? Als het op het netwerk staat zou dan niet iedereen op het netwerk er last van moeten hebben?
Als het lokaal te vinden is: ik heb ook een laptop waarop het wel werkt. Dan kan ik die misschien overzetten?

Re: hoe?

Geplaatst door tattoo
Hoe zou hij dat moeten doen?
Staat dat inlogscript lokaal op mijn pc? Als het op het netwerk staat zou dan niet iedereen op het netwerk er last van moeten hebben?
Als het lokaal te vinden is: ik heb ook een laptop waarop het wel werkt. Dan kan ik die misschien overzetten?

Script staat op de server.
Een script kan persoonlijk zijn. (als beheerder jou script moet testen dan moet hij tijdelijk dat script de zijne maken)
Als het op een laptop wel werkt dan lijkt mij dat er wat anders aan de hand is, tenzij de laptop met een andere versie van Windows werkt.

test

Ik zal wel eens even testen of mijn laptop het eigenlijk wel goed doet, ik begin te twijfelen.
Ik zal het straks laten weten. Alvast bedankt voor de hulp! :thumb:

laptop

Ik heb even gecheckt en op mijn laptop loopt het als een zonnetje!
Mijn laptop is een P233 en draait onder WIN98 (dus géén SE!) en ik heb een Xircom 10/100 netwerkmodem (PCMCIA).

Met Kixstart kan een beheerder diverse opties gebruiken, zo kan de beheerder er voor kiezen dat alleen een computer met een bepaalde computernaam mag aanloggen in combinatie met jou loginnaam.

Wat je nog wel kan doen is de netwerkinstellingen vergelijken en eventueel gelijk zetten.

Maar

De netwerkinstellingen zijn niet vergelijkbaar door het gebruik van de verschillende kaarten in de laptop resp. desktop.
Bovendien had ik een week geleden nog geen probleem met het inloggen op het netwerk vanaf mijn desktop pc.
Denk je dat het opnieuw installeren van Windows helpt? Dan moet ik natuurlijk wel al mijn drivers weer opnieuw installeren...

Windows opnieuw installeren is overbodig. Met de instellingen bedoel ik niet de drivers van de hardeware maar de gekozen instellingen van het netwerkprotocol. Ik neem aan dat TCP/IP gebruikt wordt. Die instellingen kan je controleren.

helaas

Ik heb de instellingen vergeleken. Ik heb op mijn desktop een Client For NetWare network en een Microsoft Family logon toegevoegd en alle instellingen stonden verder al gelijk.
Het aanmeldingsscript loopt wel, maar halverwege is plotseling de schijfactiviteit nul (ik kan nog wel met de muis werken), terwijl hij eerst hard aan het ratelen was. Vervolgens krijg ik de fout van KIX32 :
KIX32 heeft een fout met betrekking tot een ongeldige pagina veroorzaakt in
module KIX32.EXE op0167:00416178.
Registers:
EAX=c0000005 CS=0167 EIP=00416178 EFLGS=00010206
EBX=0066fe28 SS=016f ESP=00570000 EBP=0066fe38
ECX=c0000005 DS=016f ESI=00000000 FS=222f
EDX=00570110 ES=016f EDI=0041a098 GS=0000
Bytes in CS:EIP:
e8 33 01 00 00 83 c4 04 85 c0 0f 84 17 01 00 00
Stackdump:
c0000005 00000000 0066fe38 0066fe28 00411732 c0000005 00570038 00416c23 00570040 00000000 00570040 00570110 81719414 0066fe28 00570110 0057012c

Even later verdwijnen de vensters van het script wel vanzelf, maar ik heb nog geen toegang tot het netwerk.

Kix wil dus een taak uitvoeren op jou PC maar krijgt een conflict.

Uit een stukje, gevonden op internet kan het zijn dat de connectie tussen je PC en de server kort verbroken. Hierdoor kan de opdracht niet worden uitgevoerd en krijg je een foutmelding. Wat de achterliggende reden hiervan is wordt niet duidelijk gemaakt. Standaard oplossingen is het vernieuwen van de drivers voor je netwerkkaart, hier verwacht ik echter weinig van.

Ik val maar even binnen,

Je verteld dat jouw kix script lokaal staat en uit de mailwisseling begrijp ik dat ook KIX32.exe bij je op de laptop staat.
Met mijn ervaring met kix scripts heb ik diverse malen meegemaakt dat het programmatje KIX32.exe (160 Kb)en ook het kix script zelf wel eens defect raken.

Probeer het programma KIX32.exe er opnieuw op te zetten. Eem *.kix bestand kun je openen met notepad, ook hier kun je dan "foutzoeken"
Het is het proberen waard.

Kijk ook nog eens of er geen overbodige of dubbele applicaties opstarten tijdens het opstarten van de Win98 (winkey, start, "msconfig", laatste tabblad)

grtz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan