loginscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0556

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Berichten
701
hallo,

hoe kan ik zorgen dat ik bij het opstarten het loginsscherm krijg? want nu meld hij me automatisch aan bij windows.

groeten tom?
 
Als je een wachtwoord aanmaakt voor je account, krijg je het loginscherm.
Ook als je meerdere account op je pc heb, krijg je het loginscherm.
Maar anders zie ik het probleem niet, dan hoef je alleen de computer aan te zetten en kan je weg gaan.
Anders moet je ook nog eens een wachtwoord of account aanklikken voordat je pc 'helemaal' opstart.
Wat ik bedoel is dat als je computer 'automatisch' inlogt, is je opstart wat sneller.
 
Hallo Tom,

Zelfs met meerdere gebruikersaccounts of met een gebruikersaccount waarop een wachtwoord staat ingesteld, kan je het inlogscherm alsnog overslaan als je dit zo hebt ingesteld. Er is daarom nog wel een betere (en makkelijkere) manier om het gewenste resultaat te bereiken.

Ga hiervoor naar Start > Uitvoeren > Typ hier control userpasswords2 > Klik op OK

Er wordt een nieuw venster, gebruikersaccounts, geopend. Zet hierin een vinkje bij "Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken" en klik daarna op OK.

controluserspsw2.gif


Door het vinkje weer weg te halen, herstel je de oorspronkelijke situatie waarbij er geen gebruikersnaam en wachtwoord op hoeft te worden gegeven tijdens het opstarten. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan