Logische partitie als active partitie instellen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

normel

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2007
HEELPP..

Ik heb mijn mijn primaire partitie omgetoverd naar een logische partitie.

Nu boot de computer niet meer op, omdat naar de D: schijf word gekeken,

Maar het besturingssysteem is geinstalleerd op de C partite

Hoe kan ik de logische partie, als active instellen zodat hij gewoon weer boot ?

Een logisch station kun je niet als actief markeren!
Met welk programma heb je dat voor elkaar gekregen om een actieve systeempartitie naar een logisch station om te toveren?Lijkt mij sterk zo niet onmogelijk(althans onder Windows) of 't zou met een opstartschijf in DOS-modus of een linux cd o.i.d. gebeurd moeten zijn.

U kunt een logisch station niet als actief markeren.
Alleen partities op een schijf met een MBR (Master Boot Record, hoofdopstartrecord) kunnen als actief worden gemarkeerd.
Bron: Help in schijfbeheer

Laatst bewerkt:
Een logisch station kun je niet als actief markeren!
Met welk programma heb je dat voor elkaar gekregen om een actieve systeempartitie naar een logisch station om te toveren?Lijkt mij sterk zo niet onmogelijk(althans onder Windows) of 't zou met een opstartschijf in DOS-modus of een linux cd o.i.d. gebeurd moeten zijn.

U kunt een logisch station niet als actief markeren.
Alleen partities op een schijf met een MBR (Master Boot Record, hoofdopstartrecord) kunnen als actief worden gemarkeerd.
Bron: Help in schijfbeheer

Ik had de computer opgestart met idd een linux cd ( mini windows xp )
en vervolgens de D schijf geformatteerd..
Na het formatteren werd de d schijf opeens de active, primaire schijf.. En de C schijf met het besturingssysteem de logische partitie.. Hoe is dit te verklaren ?

Dat weet ik ook niet,ben niet zo thuis in Linux dat kun je beter aan anderen vragen,als ik me niet vergis is er een apart sub-forum van Linux hier op helpmij.
Ik wens je i.i.g. succes met je poging om 't weer goed te krijgen,maar volgens mij kun je 't alleen weer fixen met die Linux-cd.
Hier is de link naar 't forum http://www.helpmij.nl/forum/forumdisplay.php?f=98

Laatst bewerkt:
Dat weet ik ook niet,ben niet zo thuis in Linux dat kun je beter aan anderen vragen,als ik me niet vergis is er een apart sub-forum van Linux hier op helpmij.
Ik wens je i.i.g. succes met je poging om 't weer goed te krijgen,maar volgens mij kun je 't alleen weer fixen met die Linux-cd.

Linux cd.. ik bedoel gewoon een boot cdt , met een mini windows xp erop.

Ik heb het inmiddels al opgelost, door een backup te maken van mijn logische partitie waar dus het besturingssysteem op zat.. Vervolgens met een Xp cd allepartities verwijderd, vervolgens 2 nieuwe partities aangemaakt, en de backup losgelaten op C...

Na wat gezeur over ntldr ontbreekt etc werkte het weer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan