• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Logische test bij ALS formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

noek83

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2009
Hallo,

Is het mogelijk om bij het logische test gedeelte van een ALS formule (excel 2007) tekst op te geven? Of is dit alleen nodig bij waarde als waar/waarde als onwaar?

Dank alvast voor jullie hulp!

Welkom op dit forum

Beste Noek,

Allereerst welkom op dit forum.
Wat bedoel je precies? Je kunt gebruiken:
Code:
=als(A1="tekst";"iets";"iets anders")

Bij "iets" en "iets anders" kun je tekst neerzetten, een formule, een verwijzing naar een andere cel etc.

Richard

Hoi Richard,

De formule heb ik als volgt ingevuld:

=ALS(AP2=''plaatsen'';''0'';''1'')

ik krijg de melding dat de formule onjuist is. Waar gaat het fout?

=ALS(AP2=''plaatsen'';''0'';''1'')

De " lijkt op '' maar is niet hetzelfde
" is één teken
'' zijn er 2

Je moet dus de dubbele aanhalingstekens in plaats van de 2 enkele

En als 0 en 1 getallen moeten zijn, dan hoeven er geen dubbele quotes omheen. Dubbele quotes gebruik je voor tekst.

Richard

Hoi Arno,

Dank voor je oplossing! Ik gebruikte inderdaad niet de juiste aanhalingstekens. Echter, nu ik de formule naar beneden kopieer, geeft hij alleen maar de waarde ''0'' aan terwijl ik bij onwaar een ''1'' heb aangegeven. UIteraard heb ik in de AP kolom naast plaatsen ook een andere variabele staan, die dus onwaar is en een ''1'' moet komen te staan......

Heb je herrekenen op handmatig staan? Dan zie je onderin staan 'Berekenen'. Druk dan op F9.
Heb je $AP$2 staan? Verwijder dan de dollartekens.

Zo niet, post dan eens een voorbeeldbestandje.

Richard

Ok dat gebeurt me vanaf nu nooit meer. Stond op handmatig berekenen. Dank voor jullie hulp!

Gegevens overplaatsen tussen 2 excelbestanden

Richard, Arno e.a.

Nog een vraag: ik heb 2 aparte excel bestanden waar ik gegevens op basis van het criterium ''nee'' wil overzetten naar het andere bestand. Liever niet dmv kopieeren en plakken, want als er iets in het ene bestand wijzigt wil ik dat dit ook doorkomt in het andere bestand. Is dit mogelijk? Zoja met welke formule? Het gaat om meerdere kolommen met gegevens.

Groetjes,
Anouk

Beste Noek,

Pas op! Als het herrekenen op handmatig staat, dan hebben alle werkmappen die je hebt geopend en opgeslagen sindsdien ook die instelling. Het kan dus zomaar zijn dat de instelling weer verandert zonder dat je het doorhebt.

Wil je nog de vraag rechtsonder op 'opgelost' zetten?

Groeten,
Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan