Logitech Bluetooth muis werkt niet goed na nieuwe installatie Windows 7 (64b)

Status
Niet open voor verdere reacties.

hugensjr

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2002
Berichten
91
Hallo vrienden,

Het volgende probleem doet zich voor: mijn laptop (Dell Studio XPS 1640) had ooit een Vista 64 bit versie, en werkte altijd probleemloos met mijn Bluetooth muis (Logitech M555b). Ook ná een upgrade van Vista 64b naar W7 64b werkte alles nog steeds goed.

Enkele weken geleden crashte m´n systeem door een virus. Volledig nieuwe installatie van W7 noodzakelijk uitgevoerd. Nadat ook alle Windows updates waren geinstalleerd merkte ik op dat mijn muis niet meer goed werkt: het scrollwheel doet niets, en wanneer de muis 15 seconden niet gebruikt wordt duurt het steeds 2 à 3 seconden voordat de muis wél reageert. Zeer irritant.

Heb al de nodige fora afgestruind. Installatie van de meest recente Logitech software/drivers voor dit muistype lost niets op.

Ik heb het idee dat de muis verder in orde is, maar dat het Bluetooth-gebeuren onder W7 op deze laptop niet helemaal lekker werkt. Heb dus ook al de nodige Intel Chipset updates uitgevoerd, maar niets leidt tot enig resultaat....

Wat ik vreemd vind is dat ik in de device manager geen Bluetooth onderdelen tegenkom. Zie screenprint:

attachment.php


Er is één onbekend apparaat, de ´Intel(R) ICH9M LPC Interface Controller - 2919´. Dat is voor zover ik heb kunnen nagaan géén Bluetooth device. Wat het dan ook is, W7 had daar toch zelf een geschikte driver bij moeten kunnen harken vóór de crash?

Mijn voornaamste vraag is: is het vreemd dat er géén Bluetooth device zichtbaar is in m´n device manager? Ik kan me niet meer herinneren hoe het eruit zag vóór de crash.

Ik heb het idee dat ik op de laptop niet de juiste bluetooth driver(s) heb, waardoor de muis niet goed functioneert.

Alvast bedankt voor het lezen, en misschien heb je een suggestie voor me!

Gr.,
Patrick
 

Bijlagen

  • device manager.jpg
    device manager.jpg
    56,5 KB · Weergaven: 145
  • Onbekend apparaat.jpg
    Onbekend apparaat.jpg
    71,6 KB · Weergaven: 86
Inmiddels is het probleem opgelost. Alle eerder door mij beschreven pogingen resulteerden in niets.

Uiteindelijk via de link van Mik (laptopspecifieke drivers) de enige Dell driver gedownload die iets met Bleutooth te maken had.

Daarna had ik wél een bluetooth device in de devicemanager staan. Na een herstart deed de muis het ineens wél. Scrollwheel volledige functionaliteit en de wachttijden zijn ook verdwenen!

Waarom heb ik er een week over gedaan om zoiets on benulligs werkend te krijgen? Ik heb me laten misleiden door het feit dat er wél bluetooth connectiviteit was zonder dat er een bluetooth device in de device manager was. Ik verwachtte dat de muis het dan helemaal niet zou doen, en niet alleen het muiswiel niet....

Bedankt voor de hulp en misschien heeft iemand anders nog iets aan deze thread (al betwijfel ik dat).

Patrick
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
een terugmelding met de oplossing is altijd nuttig voor anderen.:D Er is altijd wel iemand met hetzelfde probleem.
Succes nog verder. :thumb:
 
Logitech M555b

Ik heb ook een dergelijke bluetooth muis. Ik krijg altijd mededeling als W8 met W7look:


Logitech Setpoint Event Manager (UNICODE) werkt niet meer

Ik heb de nieuwste software gedownload van Logitech site.

Hoe op te lossen?
 
@Bekijken
Je breekt in op een vraag uit 2011, maak zelf een nieuw topic aan a.u.b.
 
@bekijken,

Zoals mijn collega al meldde je breekt in / lift mee ,en ikzie dat je al een nieuwe vraag hebt gesteld dus daar kanje verder en deze gaat op slot
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan