Logitech C250 heeft witte strepen en knipperend beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

suneary

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2009
Ik heb vandaag een Logitech C250 gekocht en alle software and what not netjes geïnstalleerd. Al meteen kreeg ik een melding dat mijn webcam was aangesloten op een USB 1.1 en dat de kwaliteit daaronder zou lijden.

De eerste vijf minuten was het beeld gewoon goed, maar toen begon het gedoe. Het webcambeeld kreeg witte strepen over zich heen, die steeds aan en uit knipperde. Soms verdween het weer en dan kwam het weer terug. Ik updatede de software, waardoor het even wegging, maar het kwam later weer gewoon terug.

Ligt dit nu echt alleen aan het feit dat-ie is aangesloten op een USB 1.1? En kan ik dat gewoon verhelpen door een USB 2.0 hub te kopen?

Alvast bedankt.

Het kan ook zijn dat je een DOA (death on Arival) hebt.
Even terug omruilen, dan weet je het zeker.

Logitech heeft geen reparatie afdeling, dus je kriijgt altijd een nieuwe ;)
Mocht het met de nieuwe variant het zelfde probleem terug komen, dan zit het hier dus niet in.

Heb je toevalig geen ander pc waar je hem op kan proberen in de tussentijd.

Tenzij je met een systeem ouder dan Pentium 4 of Athlon werkt is USB 2.0 niet het probleem. Probeer eens een andere vrije USB poort.

Mocht dat niet werken gewoon even omruilen.

Bedankt voor de reacties!

Ik weet niet hoe oud mijn computer is, maar ik heb hem al bijna tien jaar en daarvoor is-ie ook nog van iemand anders geweest, dus ik gok dat mijn pc in de categorie "héél oud" valt. However, ik heb al verschillende usb-poorten geprobeerd (ook via een oude hub die we nog hadden liggen), maar het probleem blijft.

Ik heb nu toch een 2.0 USB hub besteld, gewoon om even te testen of-ie het wel doet en ik zal hem ook even proberen op een andere computer. :thumb:

Om even te laten zien hoe het beeld eruit ziet:
iqm2c0.jpg

Het heeft wel wat :) mystery woman.

We horen het resultaat wel. :thumb:

Bedankt voor de reacties!

Ik weet niet hoe oud mijn computer is, maar ik heb hem al bijna tien jaar en daarvoor is-ie ook nog van iemand anders geweest, dus ik gok dat mijn pc in de categorie "héél oud" valt. However, ik heb al verschillende usb-poorten geprobeerd (ook via een oude hub die we nog hadden liggen), maar het probleem blijft.

Ik heb nu toch een 2.0 USB hub besteld, gewoon om even te testen of-ie het wel doet en ik zal hem ook even proberen op een andere computer. :thumb:

Om even te laten zien hoe het beeld eruit ziet:
iqm2c0.jpg

Een USB 2 hub heeft natuurlijk geen zin..................

Immers, die sluit je via USB aan op de USB poort van je PC, UBS 1 dus....
En zou wordt die hub ook USB 1

Ik heb het probleem gevonden!

Ik had de bestelling van de USB hub geannuleerd en ook heb ik de webcam niet op een andere pc geprobeerd. Nee, ik probeerde net opnieuw mijn webcam en de verticale strepen waren weg!
16c9tew.jpg

Natuurlijk vond ik dat nogal frappant en zodra ik van positie veranderde (en mijn haar los deed), veranderde het licht compleet en kwamen de verticale lijnen gelijk terug.
21bsrh0.jpg

Ik controleerde de instellingen en keek welke instelling er veranderde, zodra ik dingen deed die het licht beïnvloedde en zag dat de instelling "Versterking" steeds heen en weer schoof. Deze stond op "automatisch" en zodra ik dat uitzette, was alles goed. Ik heb de webcam meerdere keren verplaatst etc. en de verticale lijnen kwamen niet terug.

Hoera. Feestje. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan