Logitech en Firefox??

Status
Niet open voor verdere reacties.

lafra002

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2004
De vraag is vrij simpel. Ik heb een Logitech toetsenbord en muis, alleen scrollt mn muis niet in Firefox, en ook de extra mogelijkheden van mn toetsenbord, bijv. open die en die internet pagina werken niet met Firefox. Als ik er op druk gebeurt er niks.

Ik heb gekeken op de site van Logitech en inderdaad was de software niet compatible met Firefox, je kon er een online petitie tekenen om er op aan te dringen om Logitech software te laten maken die dit wel kan.

Maar daar heb ik niet echt veel vertrouwen in, heeft iemand misschien enig idee of ik op andere software over kan gaan?
Kneem aan van niet, maar het valt te vragen.

Wat voor typen muis en toetsenbord heb je?

Ik heb een (wat oudere) draadloze muis: Logitech M-RN67 en een vrij nieuw Logitech Navigator keyboard met scroll wieltje.
Werkt prima met FireFox 1.0 nld.

Ik heb de Logitech Internet Navigator toetsenbord en de Logitech Cordless Mouseman Wheel muis, die was toendertijd ongelooflijk stoer (iets van 3 jaar geleden), ook een van de eerste 'ergonomische' muizen. :p

Ik draai onder windows 2000. Vreemd dat jou toetsenbord en muis niet willen werken.
Heb je de drivers van de cd-rom? en voor je oudere muis de driver van de muis-cd-rom?

Hier werkt echt alles prima !

Volgens mij snap je het niet helemaal, alles werkt gewoon! Alleen in Firefox (als ik aan het browsen ben) scrollt mn muis niet, en kan ik de extra functies van het bord niet gebruiken. Ik heb de laatste versie's van de software.

Ik snap je prima! Alleen heb ik dus zelfde toetsenbord als jij en ook Firefox!
Lijkt me dus alles eender heh?!

Vandaar mijn vragen waarom bij jou niet en bij mij wel.....:confused:

Tsja, geen idee, als ik bijv. op 'My home' druk op het bord, opende die vroeger gewoon altijd in Internet Explorer, maar nu ik de overstap (godzijdank) naar Firefox heb genomen, opent ie helemaal niks. :confused:

Tot zo ver heb je inderdaad gelijk.
Bij mij werkt de scroll wel.
Maar inderdaad, als ik MyHome indruk, krijg ik wel de reaktie op het scherm, maar er opent niets.....

Thanx, je hebt mij ook weer een probleem aangepraat :p :confused:

Ik lees hier mee, en als ik eerder iets weet, hoor je het.

Hier werkt U mee:
FireFox
Logitech Internet Navigator
Logitech Cordless MouseMan Wheel
Windows XP Home Edition met Service Pack 1
Hier werk ik mee:
FireFox
Logitech Internet Navigator
Logitech Cordless MouseMan Wheel
Windows XP PRO Edition met Service Pack 2 en werkt allemaal prima. Toesenbord vuil???

Nah, dat lijkt me sterk want als ik internet explorer als standaard browser instel, opent ie m gewoon wel, scroll wieltje werkt nu opeens wel maar ik moet eerst klikken IN het venster voordat ie scrollt.

Maar alsnog, de 'quickbuttons' werken niet, idd wel even een zandlopertje op het scherm, maar dan finito.

Het is dus vrij duidelijk dat de iTouch software niet compatible is met Firefox, echter wat mijn vraag is: is er alternatieve software voor het toetsenbord om het wel aan de praat te krijgen?

Btw, ik heb wel Service Pack 2

Edit: het stond verkeerd in mn systeemscherm, kheb het even gewijzigd (SP2)

Nee bandit, niet vuil.
Knop MyHome reageerd wel op het scherm. Maar er opent geen browser meer.
Dit omdat NIET meer Internet Explorer maar FireFox de standaard browser is.

Ik heb dus ook zelfde muis, toetsenbord, win2000 SP4 en FireFox 1.0
Hele systeem 3 dagen geleden weer geinstalleerd na garantie problemen met mobo.

Ja idd, maar het is gewoon onzin, logitech verwaarloost dingen voor z'n oude klanten, ze moeten gewoon software blijven ontwikkelen voor oudere modellen. Het is toch onzin dat ik bepaalde buttons niet kan gebruiken vanwege een andere browser?

Kunnen ze het niet zo programmeren dat de link gewoon geopend wordt in de browser die op dat moment de standaard is :eek:

Ik kom twee mogelijke oplossingen tegen.
1.) De logitech software deïnstalleren en de nieuwste versie installeren nadat firefox als standaard browser ingesteld is, mogelijk moet daarna nog de fucntie van diverse knoppen met een 'custom setup' opnieuw toegewezen worden.

2.) installeer players.ini (is eigenlijk een update voor realplayer, winamp enz.) maar schijnt in sommige gevallen ook te helpen.
http://www.logitech.com/pub/techsupport/keyboards/itouch/players.exe

Players.ini werkte niet, heb even opnieuw geinstalled iTouch, zo opnieuw booten, laat het nog weten! :thumb:

Kheb iTouch al, in het Engels weliswaar, die versie is nog wat hoger. Raar trouwens (Engels = 2.22, Nederlands = 2.21) voor t laatst geupdated in maart 2004 :S

Nouja, afwachten maar.

volg dat linkje nu even dan heb je de nl versie 2.22
maar het help je niet, want logitech ondersteunt FF (nog) niet

Rob

Nee idd, maar kwil niet eigenwijs overkomen, maar als ik de link volg staat er bovenaan:

Titel: iTouch® Versie: v2.21 build 270 Gepost: 03/30/2004
Platform: Windows XP

Zouden ze dan ook gewoon moeten updaten.

Ontopic: veel valt er nu niet te doen, zal ik de vraag maar opgelost zetten of zo laten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan