Logitech G15 'spookt'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joostblom

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2006
Mijn Logitech G15 doet nogal vreem, soms na het afsluiten van games en soms ook gewoon na willekeurig gebruik begint mijn G15 toetstenbord een enkele toets aan te slaan zonder dat ik dit zelf doe. Het lijkt dan ook net of deze 'spookt'. Vandaag al twee keer ging mijn typ-lijntje/cursor wat knippert om achter te typen: | , vanzelf naar rechts, ook al mijn windows tabs scrolden naar rechts. Als ik de alt inhield stopte dit echter en als ik deze los liet gebeurde het weer. Ik heb opnieuw de drivers geinstalleerd en ergens in dat process stopte de cursor met het naar rechts bewegen. Toch is dit al eerder gebeurd, ook na het al eerder herinstalleren van drivers. Is iemand bekend met dit probleem en hoe ik het voor goed kan verhelpen?

Is het een draadloos bord? Zo niet, lijkt het mij meer een garantie kwestie.

Welkom op Helpmij.:)

Heb je iets over je toetsenbord gemorst? Heb je gekeken met een ander toetsenbord of dit ook gebeurt? Andere USB poort geprobeerd?

Voor de info het toetsenbord werkt via een USB kabel.

Welkom op Helpmij.:)

Heb je iets over je toetsenbord gemorst?
Hooguit minimaal spatwater van een Koi aquarium en een enkel maal een druppel sap, wat maanden lang geen problemen heeft opgeleverd.

Heb je gekeken met een ander toetsenbord of dit ook gebeurt?
Yep, het is alleen met een Logitech toetsenbord, mijn aanleiding om drivers to onderzoeken als mogelijke oorzaak.

Andere USB poort geprobeerd?
Uiteraard het eerste wat ik destijds al had geprobeerd.

Voor de info het toetsenbord werkt via een USB kabel.
Zoals bijne elk modern toestenbord, ja. :)

------------------
Na onderzoek en het ondervragen van andere logitech gebruikers blijkt dat vaak de Setpoint drivers gewoon niet deugen, dit volgens Logitech's forum i.v.m. bepaalde webbrowsers. (Vooral elke niet IE browser, met uitzondering van enkele sterk verouderde versies van bijvoorbeeld Firefox). Aangezien ik van een hardware probleem uitging, het toestenbord deed hetzelfde op een laptop, betwijfelde ik dat het driver problemen zouden zijn. Echter na het lezen en aanhoren van problemen bij andere logitech gebruikers begon ik toch naar driver problemen te zoeken. Ik heb setpoint uitgeschakeld (manueel elke keer, ik zal kijken of ik het uit de opstart lijst kan halen) en nog geen last ondervonden. Setpoint zorgt voor optimale functies van het toestenbord en extra opties zoals media toesten en volumeregelaar. Misschien wel een laf dealtje tussen Micro$oft en Logitech om voornamelijk gewoon voor IE-only de drivers aan te passen.

Ik zal een update schrijven als dit probleem voor goed weg is. Bedankt voor al het advies. :)

Laatst bewerkt:
Zoals bijne elk modern toestenbord, ja. :)
Tegenwoordig gaat het vaak draadloos. ik heb hetzelfde toetsenbord, maar dit probleem ben ik niet tegen gekomen.(hoop ook niet dat het ooit gebeurd)

Tegenwoordig gaat het vaak draadloos. ik heb hetzelfde toetsenbord, maar dit probleem ben ik niet tegen gekomen.(hoop ook niet dat het ooit gebeurd)

Sorry ik vergelijk het met een standaard plug. Zelfs dan ben ik van mening dat draad sneller en fijner werkt.

Sinds kort ook de G15 in huis voor mijn zoon, deed ook eerst vreemd maar toen een andere usbpoort gebruikt en hop, loopt als een trein.
Ik gebruik Firefox 2.0 en geen enkel probleem met de G15.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan