Logitech Mouseware

Status
Niet open voor verdere reacties.

rdirksen

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2007
Op mijn Toshiba Tecra heb ik al geruime tijd een Logitech Trackman Wheel aangesloten. Bij de installatie hoorde Mouseware 9.76. Die geeft uitgebreide configuratie mogelijkheden voor een trackman.
Heel af en toe had ik een BSD (blue screen death) en de Microsoft on line Crash Analysis weet dit aan de mouse driver met het advies om deze te updaten. Dus toen ik de hand kon leggen op Mouseware 9.79 heb ik die geprobeerd te installeren. Het gevolg:
1) de installatie procedure ( van de originele CD) eindigt niet. na 99% blijft het systeem hangen met 100% CPU tijd toegewezen aan een proces Services.exe, dat niet te killen is. Het geforceerd afsluiten van de installatie procedure helpt niet. Het Services proces blijft draaien.:mad:
2) het un-installeren (via configuratiescherm > software > verwijderen) van Mouseware 9.79 blijft na 10% ook hangen op ditzelfde fenomeen.:(
3) de uitgebreide configuratie mogelijkheden zijn verdwenen en ik kan mijn Trackman dus niet meer instellen zoals ik gewend was.:evil:

In Configuratiescherm > Muis zijn bij hardware 2 regels: een PS2 compatibele muis (is mijn touchpad denk ik) en een HID compliant Cordless Mouse met een Logitech Driver (9.75)
Hoe krijg ik de Logitech software van mijn PC verwijderd zodat ik 9.76 weer terug kan installeren in de hoop dat ik dan mijn opties weer terug heb.

Laatst bewerkt:
En de Setpoint software kan die niet met deze muis omgaan ?

Ik ga Setpoint even installeren. Als dat niet werkt ga ik in het weekend even naar systeemherstel kijken. nog nooit eerder hoeven te gebruiken dus geen ervaring mee.

SetPoint geinstalleerd. Helaas hetzelfde fenomeen. Aan het einde blijft de installatie hangen op een proces dat Services.exe heet en dat dan 100% CPU tijd krijgt.

Ik heb nog aan het volgende zitten denken. Zowel Mouseware als Setpoint scannen aan het einde van de installatie of er Logitech devices zijn aangesloten die dan direct kunnen worden geconfigureerd.
Setpoint opent wel het normale scherm en ik krijg 2 tabbladen: Informatiebronnen en software toegang. Geen tabblad met MijnMuis of iets dergelijks.
Het lijkt erop dat de logitech software mijn muis helemaal niet ziet, en dat brengt mij op een ander punt.
Ik heb een paar weken geleden een SiteCom USB hub gekocht en mijn muis via dat apparaat aangesloten op de laptop. Ik had toen al het idee dat mijn muis niet meer correct herkend werd. Nu is de muis weer direct op de laptop aangesloten, maar het lijkt erop dat mijn muis nog steeds niet wordt herkend.

Als ik het goed begrijp wordt er elke keer dat je een nieuw USB device aansluit op een USB poort (of je een bekend apparaat via een andere USB poort aansluit) een virtuele COM poort aangemaakt. Is er een mogelijkheid om (selectief) een aantal van dit soort virtuele poorten te verwijderen.

Onder apparaatbeheer zijn usbpoort verwijzingen te verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan