Logitech mx 3000 draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lau88

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2003
Sinds vandaag krijg ik op geen enkele manier meer mijn Logitech MX 3000 draadloze toetsenbord en bijbehorende muis meer aan de praat. Hebben het op WIN7 toch een jaar lang goed gedaan. Werkt ook niet meer op mijn oudere computer met XP Home waarop alles 3 jaar goed fungeerde. Het probleem lijkt te zijn dat ik geen van beide apparaten kan 'connecten' met de zender/ontvanger. Die laat wel lampjes branden, maar er gebeurt niets. De batterijen zijn in orde en systeemherstel naar een week terug heeft ook niets opgeleverd. Iemand enig idee?

Dank reeds!

Laatst bewerkt:
Het zelfde probleem had ik met een andere Logitech combinatie, na velen pogingen van zoeken, drukken, schoonmaken, opnieuw installeren, velen batterijen verder, een hoop zweet en veel spanning....heb ik besloten geen Logitech meer te kopen.

Het lost je probleem niet op maar bij mij (denk ik) was de ontvanger beschadigd geraakt waardoor de muis en toetsenbord niet meer konden koppellen.

grtjs jjw

Misschien dat je eens kan proberen om de software dat je muis/toetsenbord nodig hebt er af te gooien en er dan weer op te zetten?

misschien enige drivers ook?

Ontvanger/zender corrupt

Ik denk dat jjw gelijk heeft wat betreft zijn veronderstelling dat de zender/ontvanger de geest heeft gegeven. Of dat typisch is voor Logitech weet ik niet. Ik denk dat ik het verder maar op bedraad ga houden. Een draadloze laptopmuis van Logitech met USB-blue toothstick doet het op beide machines overigens wel.
Wat de opmerking van driodor met betrekking tot het opnieuw installeren van de software betreft: dat heb ik gedaan. Overigens is die software alleen nodig als je allerlei functionaliteit van het toetsenbord wilt gebruiken. Het spul heeft op de WIN7-computer bijna een jaar goed gedraaid zonder die software. Al die toeters en bellen die ik op mijn XP-computer wel draaiende had, miste ik niet en soms was het zelfs erg vervelend dat de F-toetsen de andere functie hadden dan op dat moment nodig was ... Ik hoef ook geen muis met zeven staarten. Geef mij maar gewoon rechttoe rechtaan!
Dank voor de reacties!

Haha, ik bedoelde er ook niet mee te zeggen dat Logitech slecht is, geheel niet. Helaas is alleen mijn ervaring met het merk niet al te best. Niet alleen wat betreft pc rand apparatuur maar ook met afstand bedieningen waar ze veel lof over schrijven maar niet doen wat ze moeten doen.

Ik hou het er op dat de ontvanger defect is, hoe dat komt, vertel het maar. Een puls spanningen over je usb lijn en de elektronica van de ontvanger is kapot. Het blijft allemaal heel gevoelig spul.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan