Ik gebruik RedHat Fedora Core 2 Linux (kernel 2.6-iets). Ik maak verder gebruik van Gnome (versie weet ik zo snel ff niet meer. Ik denk dat versie 2.4 op de CD staat).
Ik heb in het verleden wel eens het één en ander aan libs en applicaties gedownload, maar niets werkte. Er moeten modules geladen worden, maar heb eigenlijk niet zo'n idee welke dan. In dmesg wordt mijn USB webcam in ieder geval niet herkend.
Ik heb het idee dat ik met de standaard modules van FC2 ook wel wat voor mekaar gedaan kan krijgen, maar heb nog geen idee hoe. Moet het lukken met de juiste modules in Gnomemeeting? Ik had ergens gelezen dat de nieuwste Logitech Webcams wel werken en die van Philips ook en de rest niet. Later las ik in Linux magazine dat het met andere webcams ook moet kunnen.
Mijn idee in het kort:
1) Ik moet de juiste module laden (ibmcam? oid)
2) Mijn webcam inpluggen, zodat 'ie wellicht herkend wordt.
3) De juiste (welke?) applicatie kiezen voor mijn webcam.
Ik heb nu ruim een jaar een Linux pc (geen dual-boot) en krijg het al aardig onder de knie, maar een expert kan ik mij helaas niet noemen. Dus bovenstaande opmerkingen kunnen onzinnig klinken

. Ik ga binnenkort wel beginnen aan LPI level 1 en 2. Leek me wel handig en de baas betaald toch.