Logitech Webcam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nedootje

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2002
Hallo,

Ik probeer al enige tijd mijn Logitech QuickCam (zeer oud model :)) werkend te krijgen op mijn Fedora Core 2 machine.
Het wil alleen niet erg lukken. Dit geldt overigens ook voor mijn Primax colorado D600 scanner.

Heeft iemand een trucje of een tip voor me?

Alvast bedankt,

Nedo

Gebruik je wel de juiste drivers? Wat voor besturingssyteem heb en welke drivers gebruik je?

Ik gebruik RedHat Fedora Core 2 Linux (kernel 2.6-iets). Ik maak verder gebruik van Gnome (versie weet ik zo snel ff niet meer. Ik denk dat versie 2.4 op de CD staat).
Ik heb in het verleden wel eens het één en ander aan libs en applicaties gedownload, maar niets werkte. Er moeten modules geladen worden, maar heb eigenlijk niet zo'n idee welke dan. In dmesg wordt mijn USB webcam in ieder geval niet herkend.

Ik heb het idee dat ik met de standaard modules van FC2 ook wel wat voor mekaar gedaan kan krijgen, maar heb nog geen idee hoe. Moet het lukken met de juiste modules in Gnomemeeting? Ik had ergens gelezen dat de nieuwste Logitech Webcams wel werken en die van Philips ook en de rest niet. Later las ik in Linux magazine dat het met andere webcams ook moet kunnen.

Mijn idee in het kort:
1) Ik moet de juiste module laden (ibmcam? oid)
2) Mijn webcam inpluggen, zodat 'ie wellicht herkend wordt.
3) De juiste (welke?) applicatie kiezen voor mijn webcam.

Ik heb nu ruim een jaar een Linux pc (geen dual-boot) en krijg het al aardig onder de knie, maar een expert kan ik mij helaas niet noemen. Dus bovenstaande opmerkingen kunnen onzinnig klinken :). Ik ga binnenkort wel beginnen aan LPI level 1 en 2. Leek me wel handig en de baas betaald toch.

voor de primax scanner is geen xp driver te krijgen, zul je dus 30 april op de vrijmarkt moeten verkopen :(

uhm, ik gebruik geen Windows XP. Ik gebruik Linux Fedora Core 2.
Ik heb trouwens ergens nog een progje waarmee je een primax-scanner kunt laten werken onder win200 en nu ik erover nadenk.......ik heb de Primax colorado D600 ooit zelfs werkend gekregen onder Windows XP.

Dat ik mijn scanner en webcam nog niet werkend heb gekregen onder Linux heeft volgens mij te maken met de toegangsrechten van mijn devices (/dev). Ook moet ik de juiste modules nog zien te ontdekken en mijn gebruiker (dus niet root) bij bepaalde groepen voegen.
Dat hele verhaal heb ik helaas nog niet helemaal onder de knie.

Maar bedankt voor je reactie.

RedHat Fedora Core 3 is al lang uit, 4 komt binnen kort al weer uit

Maar je kan beter suse 9,3 nemen of mandrake 10.2 beter hardware support, en easy linux disro's zijn het.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan