Logitech X-530 5.1 coversatie te zacht

• Onderwerp starter Onderwerp starter Yo-Z
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Yo-Z

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2006
Als ik een DVD kijk met 5.1 geluid, krijg ik maar heel zacht de gesprekken te horen. Muziek en bijgeluiden daarentegen zijn op gewoon volume.
Als ik met VLC media player instel dat het geluid stereo is komt het er goed uit, uit alle boxen, maar volgens mij is de verhouding met 5.1 resultaat toch anders.
Ik heb ook Power DVD 7 Trial maar deze geeft gewoon geen geluid.

- Mijn geluidskaart is 5.1 compatible.
- Alle stekkers zitten, naar mijn idee, op de goede plaats.
- Roze in roze (met 5.1 is dit geen mic meer)
- Groen in groen
- Zwart in blauw (dit is oorspronkelijk de line-in, geloof ik)

Wat doe ik fout? Zijn er programma's die dit oplossen of moet ik gewoon van alles uitproberen met stekkers?

Alvast bedankt!
Jos

Laatst bewerkt:
Heb ook de X-530, doet het hier prima.

Wel nadat ik de nieuwste drivers voor mijn onboard audio had geinstalleerd. Er kwam standaard een programmatje bij waarbij je kon instellen (2 channel 6 channel etc).

Heb je ook bij het speakertje rechtsonder -> rechtermuisknop -> ''Adjust audio properties'' (audio instellingen aanpassen) -> Advanced -> en dan 5.1 Surround sound geselecteerd?

Ja.. nog even gecheckt maar da's ok.
Ik heb het programma Soundmax (precieze versie is me niet bekend, kan het wel een keer opzoeken, alst nodig is) Maar die vraagt altijd wat voor stekker ik in het bewuste 'gaatje' heb gestopt. Als ik een verkeerde combinatie heb gemaakt, krijg ik vanzelf de melding waar die stekker dan in moet. Zodoende is bij mij automatisch 5.1 ingesteld alleen met dvd's is het dus een probleem.:rolleyes:
Iemand ervaring met het programma Soundmax?
Ik kom nu zelf pas op het idee om er een update voor te zoeken... :o
Ik zet wel een berichtje neer als dat heeft geholpen, als er niets komt, is het nog niet opgelost:(

Grtjs, Jos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan