Logitech Z5500

Status
Niet open voor verdere reacties.

pierrot

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2008
Heej, 'k heb me juist de Logitech Z5500 speakers aangeschaft maar heb nog geen geluidskaart ...

'K dacht, 'k probeer ze is uit via een 3.5mm kabeltje van de zijkant van het controlestation (de plugin die je gebruikt voor je mp3 er op aan te sluiten) en deze aan te koppelen op men laptop via de koptelefoon-ingang.

Maar als ik dan alles opendraai (op men laptop alles en het volume van de speakers) dan is het nog niet zo bijster hard... terwijl ik vaak heb gelezen dat de set zo luid kan dat de buren er kwaad van worden ...

Zal dit beteren als ik een geluidskaart koop? en de 6-chanel aankoppel?

'K heb de Creative sound blaster X-fi surround 5.1 bestelt...

Alvast bedankt voor de hulp

Bij de kijkshop heb je al een 5.1 kaart liggen voor 10 euro, en ja die boxen kunnen heel erg hard :p

ja maar 'k heb via men ouders hun werk gigantisch veel korting ... (25 euro voor de geluidskaart van creative ... ):D

'K dacht al dat ik een slechte koop had gedaan, maar als het met de geluidskaart ok is dan gaan de buren maandag afzien ;)

n heeft er iemand een beter initiatief voor een musicplayer dan Windows mediaplayer?

Ja de aimp mp3 player:

http://www.aimp.ru/index.php?do=download-player

Veel skins etc

NBJVM04z1.gif

Echt de beste die er is

22%281%29.jpg

Laatst bewerkt:
ik gebruik op het moment mediamonkey, klinkt grappig maar werkt goed. Er zit automatisch een ''fade'' functie bij wat wel lekker luistert! Verder zijn vrienden van mij groot fan van winamp. Ik begrijp nog steeds niet wat ze er zo geweldig aan vinden.. :p (bij mij loopt hij steeds vast... na 25x winamp.exe reageert niet heb je het wel gehad!!!)

Verder hoop ik voor je dat de buren kwaad worden en niet je ouders, mijne vonden de invoering van een 5.1 setje niet zo relaxed!!! :d)

als je een creative geluidskaart besteld hebt kun je op site van creative ook het een en ander aan player,organizers etc downloaden.;)

Verder hoop ik voor je dat de buren kwaad worden en niet je ouders, mijne vonden de invoering van een 5.1 setje niet zo relaxed!!! :d)

Hier bestaan vrij staande huizen voor:P en anders relaxte ouders:P

Laatst bewerkt:
heej, mijn andere vraag hier ook nog maar eens zetten :p

"Heej, een vraagje ...

Hoe moet de kabel van de logitech z5500 op de volgende geluidskaart aangesloten worden?

backb.jpg

rightb.jpg

het zijn zo 3 stereokabeltjes langs elkaar (3.5 mm) voor 6 channel direct (1 oranje, 1 groen en 1 zwart) die aan de ene kant insteken in het controlestation van de Z5500 "

dankje voor de reacties :D

op je geluidskaart zitten als het goed is ook 3 poorten met deze kleuren, daar stop je kleur bij kleur.

op je geluidskaart zitten als het goed is ook 3 poorten met deze kleuren, daar stop je kleur bij kleur.

Aan de achterkant zijn er wel al een zwarte en een oranje welke ook overeenkomen met die van de logitech (rear en sub/cent) maar de groene (voor de logitech de front speakers) is hier in 2 opgedeeld (wit en rood voor left en right...) en dat snap ik niet :confused:

Aan de zijkant is er wel een groene ingang maar die is blijkbaar voor koptelefoon ...

Bijlagen

• back.jpg
    back.jpg
    21,6 KB · Weergaven: 42
  • right.jpg
    right.jpg
    13,3 KB · Weergaven: 33
Aan de achterkant zijn er wel al een zwarte en een oranje welke ook overeenkomen met die van de logitech (rear en sub/cent) maar de groene (voor de logitech de front speakers) is hier in 2 opgedeeld (wit en rood voor left en right...) en dat snap ik niet :confused:

Aan de zijkant is er wel een groene ingang maar die is blijkbaar voor koptelefoon ...

vreemd, weet je zeker dat er verder geen in/uitgangen zijn?
als het goed is zit er ook een handleiding bij je geluidskaart, waarin staat hoe je een 5.1 moet aansluiten.

maar 'k heb de geluidskaart nog niet ... (binne enkele dagen kan ik hem gaan halen maar als ik men 5.1 systeem er niet op zou kunnen aansluiten dan ga ik er een andere kopen... dus 'k kan ng niet in de handleiding kijken)

Maar deze geluidskaart (creative soundblaster X-fi 5.1) is toch ook een gewone 5.1 geluidskaart dus zou het toch moeten werken ... Niet?

Is het misschien een oplossing als ik met een ander soort kabel ga werken? via optical of via coax ...

Maar wat is eigenlijk het verschil tussen optical en 6 chanel direct ivm het geluid dat uit je boxen komt?

Bijlagen

• back.jpg
    back.jpg
    21,6 KB · Weergaven: 44
welke kabel heb je eigenlijk nodig voor je speakers optical aan te sluiten op je geluidskaart?

Sorry voor de vele vragen ...:confused:

via optical kan, tenminste als je speakers dat ondersteunen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan