Logmein probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

CMontes

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2005
Ik heb recentelijk Logmein geïnstalleerd en dat werkt vanuit huis gewoon prima. Echter, als ik dan weer op mijn werk kom, krijg ik niet meer een aanmeld scherm. Waar je normaal CTRL + ALT + DEL invoert en je je eigen account kan selecteren, of een andere gebruiker, zie je gewoon een leeg scherm.

Het aparte is dat dit ook bij een andere collega gebeurde.

De laptop waar het om gaat is van het type Dell Latitude E5510 (net als die van mijn collega).

Heeft iemand dit aparte tafereel meegemaakt en zelfs al weten op te lossen? Google helpt mij hier totaal niet mee (kan toch niet zijn dat ik de eerste ben).

(Mijn excuus mocht dit in de verkeerde sectie staan)

Enige waar ik aan kan denken is een firewall-instelling in de router op het werk, firewall-instelling in de router op de thuislokatie of firewall-instelling op de laptop.
Gegeven dat het in je eigen thuisnetwerk wel goed werkt zou ik vermoeden een firewall-instelling in de router op het werk, maar zekerheid is er (natuurlijk) niet.

Uiteraard zou ik dus even beginnen met buiten je werk maar tegelijk ook buiten je thuislokatie (dus bij een vriend/kennis in de privé-sfeer) te gaan testen of van daaruit het wel goed werkt. Werkt dat goed, dan ligt het (min of meer) zeker aan (de instellingen van) de router op het werk.

Tijs.

Het zou wel degelijk kunnen liggen aan de firewall op het werk. Het frappante is dat het bij een andere type laptop (E5500) bij mijn collega's wel gewoon prima werkt. Kan toch niet zo zijn dat je verschillende policies hebt voor een ander type laptop?

Ga testen zoals ik het aangaf in mijn vorige posting. Je zit nu te speculeren, en daar kunnen we hier op het forum niets/weinig mee.
Niet voor niets sluit ik niet uit dat firewall-instellingen op de laptop zelf de schuldige zouden kunnen zijn.

Tijs.

Ik zou het fijn vinden als je dit op een gebruiksvriendelijke manier zou vertellen, want dit komt behoorlijk bot over.

Verder heeft de firewall instellingen van mijn thuis-pc niets met het probleem te maken. Op het moment dat Logmein op mijn werklaptop staat en ik een sessie heb gestart van thuis uit, kan ik vanuit huis nog steeds een sessie starten, maar op het moment dat ik op het werk weer aankom, krijg ik het scherm om in te loggen niet in beeld. Om dit te verhelpen moet ik inloggen via de veilige modus om weer toegang te krijgen.

We zijn niet op lokatie etc., dus 100% afhankelijk van wat de topic-starter (terug-)meldt. Sorry dat het allemaal wat bot overkwam.

M.b.t. wat je in je vorige posting aangaf zou ik haast het idee krijgen dat de Logmein Client software op het werk verschilt van thuis óf inderdaad problemen zijn met de firewall-instellingen op het werk. Dat laatste is al wat minder waarschijnlijk, gegeven "Het frappante is dat het bij een andere type laptop (E5500) bij mijn collega's wel gewoon prima werkt."

Een test met dezelfde LogMein client-software als nu op het werk wordt gebruikt vanuit de het thuisnetwerk van een vriend/kennis zou (hopelijk) wat duidelijkheid verschaffen.

Tijs.

LogMeIn heeft de optie "blank screen". Als deze ingeschakeld is, en de sessie wordt niet goed afgesloten, kan deze blijven hangen. LogMeIn gebruikt zijn eigen beeldschermdrivers.

Ik zou eens beginnen met LogMeIn opnieuw te installeren/standaardinstellingen te herstellen.

Als dat niet werkt, neem dan direct contact op met LogMeIn. Mijn ervaring is dat ze erg goed zijn met het geven van support.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan