• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Logo invoer op basis van selectie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbie1980

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2007
Hallo,

ik ben bezig met een standaardformulier waarbij ik het logo wil invoeren aan de hand van een keuze.

momenteel zijn er 2 opties:
- of aan de hand van het gekozen bedrijf.
- of aan de hand van het personeelsnummer. (dan eerst vertalen naar bedrijf)
Ik weet nog niet waar ik hem handigste aan kan linken.

Eigenlijk heb ik dus:
Blad 1:
Kolom A pers nr
kolom B bedrijfsnaam
kolom C logo

Blad 2:
Keuze veld A1: Bedrijf
Keuze veld B1: pers nr

Nu wil ik eigenlijk alleen keuze veld B1 invoeren zodat Excel A1 en C1 vult. Hoe krijg ik op c1het LOGO behorende bij het bedrijf.
Kan iemand misschien een voorbeeldbestandje posten ;-)

Hopelijk kan iemand me helpen.

gr
Rob

Beste Robbie1980;)

Kijk eens naar de volgende TOPIC

Of ga naar de volgende site.

Groetjes Danny. :thumb:

Laatst bewerkt:
Te snel gereageerd ;) :o:o
Tnx precies wat ik bedoel! :thumb::)

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb het goed kunnen gebruiken door de velden te overschrijven.

Het schrijven van de formule zelf lukt me nog niet helemaal omdat ik het volgende deel niet begrijp, misschien kan je dat nog verder toelichten :D.

PHP:
Er is een methode nodig om te bepalen welk plaatje getoond moet worden. We beginnen door een dynamische range naam te definieren, welke zich automatisch aan het aantal artikelen zal aanpassen (aannemende dat de gegevens staan op werkblad Sheet1, beginnende in cel A1, met 1 kopregel):

Naam Verwijst Naar 
PictureList =VERSCHUIVING(Sheet1!$A$1;1;0;AANTALARG(Sheet1!$A:$A)-1;1) 

Stel dat cel A2 op Sheet2 wordt gebruikt om een code in te voeren behorende bij een plaatje. Dan zal onderstaande formule wijzen naar de cel die het plaatje omvat:

Name Refers to 
Picture =VERSCHUIVING(Sheet1!$B$2;VERGELIJKEN(Sheet2!$A$2;PictureList;0)-1;0;1;1)

Ik heb trouwens het logo onder het keuzeveld staan.

Groet
Rob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan